-

 

ساعات کاری دفتر
9:00 تا 18:00
جستجوی مطلب مورد نظر
مطالب و مقالات حقوقی و قضایی
تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 11 آذر 1399
نمونه لایحه دفاعیه - الزام به تنظیم سند رسمی مغازه

 نمونه لایحه دفاعیه - الزام به تنظیم سند رسمی مغازه

 

 

 

امتیاز: Article Rating | تعداد بازدید: 2939

تنظیم سند مغازه

 

لایحه دفاعیه - الزام به تنظیم سند مغازه

بسمه تعالی

ریاست محترم شعبه 6 دادگاه عمومی حقوقی تهران

باسلام و تقدیم احترام

در خصوص پرونده به شماره بایگانی .... در جهت تشحیذ ذهن جنابعالی به عرض عالی می رسانم ؛

1- موکل خانم منصوره .... به موجب قرارداد عادی به شماره ... مورخ 18/2/76 شش دانگ سرقفلی و ملک (بند 1 و 2 ماده 3 قرارداد) یک باب دکان جزء پلاک ثبتی ... الی ... را از آقای حاج محمدعلی ... رئیس هیأت مدیره و مدیر عامل و صاحب حق امضا شرکت ... خریداری می نماید (قطعه 25 تفکیکی).

2- فروشنده به موجب ماده 5 قرارداد ملزم و موظف بود که به محض پایان اقساط ثمن در دفترخانه حاضر شد و اقدام به تنظیم سند به نام خریدار نماید که علی رغم دریافت تمامی اقساط ثمن در مواعد تعیین شده در قرارداد در حدود 20 سال است که موکل و سایر خریداران را در انتظار نگه داشته است و تاکنون به این تعهد خود عمل ننموده است.

3- با توجه به اینکه ملک موضوع معامله در دفتر املاک بنام شرکت .... به ثبت رسیده است اما مدیر عامل و صاحب حق امضا با مسامحه نام خود را در ستون فروشنده نوشته است که البته دو شریک دیگر آقایان عبدالرسول ..... و محمد هادی .... در لایحه ای که به شعبه 1 دادگاه تجدیدنظر به کلاسه ..... تقدیم نموده اند مراتب قبولی تأیید و تنفیذ انتقال را به آن دادگاه عالی اعلام و اخطار داشته اند (پیوست های 1-2 و 3 لایحه).

4- به درخواست مالک در تاریخ 13/09/1375 صورتجلسه تفکیکی به شماره .. تنظیم و صادر شد و در نتیجه کل قطعات و مغازه ها جمعاً به 36 قطعه تفکیکی، تفکیک و تقسیم می شود و مغازه متعلق به موکل واقع در تحت شماره قطعه 25 تفکیکی تعریف می شود.

5- لازم به ذکر است قبلاً و سال 1394 الی 96 شعب 14، 16، 22 مجتمع قضایی بهشتی محترم با درخواست آقایان غلامرضا ....، عبدالرحیم ....، علیرضا ... در خصوص قطعات 15، 5، 6 تفکیکی همین پلاک با وضعیت کاملاً مشابه اقدام به رسیدگی و صدور رای نموده اند. با این تفاوت که در آن زمان ملک به جهت بدهی به درخواست اداره کل امور مالیاتی شهرستان تهران در توقیف آن اداره هم بوده است ولی روسای محترم شعب مورد اشاره توقیف اداره مالیاتی را موجه ندانسته و ضمن دستور رفع توقیف حکم به تنظیم سند مالکیت عین و سرقفلی داده اند ولی در حال حاضر و با پرداخت بدهی مالیاتی کل پلاک به طور کلی رفع توقیف شده است (پیوست شماره 4 و5).

در پایان از محضر آن دادگاه محترم تقاضای رسیدگی و صدور حکم به محکومیت خواندگان به حضور در دفترخانه اسناد رسمی و تنظیم سند رسمی شش دانگ مالکیت و سرقفلی و حقوق کسبی مغازه موضوع خواسته (قطعه 25 تفکیکی) بنام موکل و نیز پرداخت خسارات دادرسی اعم از حق الوکاله و هزینه دادرسی مورد استدعاست.

باتشکر و تقدیم احترام  

 

جهت ارتباط با وکیل پایه یک دادگستری کلیک کنید  - 88019243

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

Website

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

رزرو وقت مشاوره حقوقی با ما

در صورت تمایل به دریافت مشاوره حقوقی با وکیل پایه یک دادگستری و وکیل متخصص و هماهنگی و رزرو وقت مشاوره حقوقی حضوری کلیک کنید.