-

 

ساعات کاری دفتر
9:00 تا 18:00
جستجوی مطلب مورد نظر
مطالب و مقالات حقوقی و قضایی
تاریخ انتشار: یکشنبه 10 اسفند 1399
نمونه متن صلحنامه - قرارداد صلح ملک تجاری

 نمونه متن صلحنامه - قرارداد صلح ملک تجاری

بسیار متداول است و پیش می آید که افراد قصد انتقال املاک عینی و اعتباری (مانند سرقفلی و حق کسب و پیشه) را می گیرند ولی به دلایل قانونی یا وجود محدودیت ها یا ممنوعیت هایی تصمیم ندارند تشریفات لازم در خصوص ثبت رسمی معاملات را طی کنند و البته اصرار دارند که آن معامله صحیح و قابل استناد باشد. مناسبترین تاسیس حقوقی برای مکتوب نمودن معاملات، عقد صلح است. عقد صلح را می توان وسیع ترین و گسترده ترین مصداق عقود معین دانست تا جاییکه به نظر می رسد با این تاسیس نیازی به وضع ماده 10 قانون مدنی نبوده است. صلح عادی قطعاً معتبر و نافذ است ولی فقط در رابطه طرفین عقد و متعاملین و یقیناً نمی توان با ارائه آن به مراجع دولتی و رسمی آثار مالکیت را مطالبه نمود (ماده 22 قانون ثبت). متن قرارداد صلح در عین اینکه با مسامحه قانونگذار و بدون سختگیری قابل انعقاد است، نیازمند توجه، دقت و رعایت ظرایفی است که توصیه می کنیم حتما تحت نظر یک وکیل متخصص قراردادها و با توجه به نیاز طرفین به صورت استاندارد و قانونی تنظیم شود.

 

امتیاز: Article Rating | تعداد بازدید: 8987

قرارداد صلح مغازه

 

متن قرارداد صلح مغازه تجاری

طرفین قرارداد 

مصالح :  خانم/ آقای ........ به شماره شناسنامه ...... صادره از...... به کدملی .......... به نشانی ......... .

متصالح : خانم/ آقای ........ به شماره شناسنامه ...... صادره از ...... به کدملی .......... به نشانی ......... .


مورد صلح 

کلیه حقوق راجع به شش دانگ ملکیت و عرصه و اعیان به انضمام  حق کسب، پیشه یا تجارت و سرقفلی یک واحد تجاری (مغازه) به پلاک ثبتی ........... واقع در ........ با تمامی توابع و ملحقات و آنچه که در سند مالکیت آمده اعم از پارکینگ و انباری و نیز انشعابات آب و برق و گاز و تلفن منصوب در آن که متعاقب تنظیم این صلحنامه و در خصوص واگذاری کلیه حقوق ناشی از مالکیت مورد صلح موصوف، سند انتقال قطعی تنظیم نماید. با این صلحنامه دیگر مصالح نسبت به مالکیت واحد تجاری مذکور ادعایی نخواهد داشت.


مبلغ قرارداد :

مبلغ ................ ریال وجه رایج که تماماً نقداً بنا به اقرار به مصالح تسلیم و تادیه گردیده.


شرایط قرارداد صلح

1- مصالح به موجب این صلحنامه کلیه حقوق ناشی از مالکیت خود را به طرف دیگر صلح نموده و هیچ گونه ادعایی در این خصوص نخواهد داشت.

2- هیچ گونه اختیار فسخ در این معامله درج نشده و طرفین جز با اقاله حق بر هم زدن معامله را ندارند.

3- متصالح  هر زمان که تقاضا نماید مصالح  باید مورد صلح و متعلق حق دیگری را تحویل مالک این صلح نامه بدهد.در غیر اینصورت طرف مقابل (متصالح) حق هر نوع شکایت را خواهد داشت.

4- .......... .

5- .......... .

6- .......... .

 

مهم ترین بخش در نگارش یک قرارداد همین قسمت شرایط قرارداد است که می تواند حسب مورد و با توجه به توافقات طرفین و ویژگی های معامله متفاوت باشد.توصیه می شود این قسمت حتما تحت نظر و بعد از مشاوره با یک وکیل تنظیم شود و در صورت امکان بهتر است نگارش کلی یک قرارداد خصوصاً بخش شرایط قرارداد را به یک وکیل متخصص دعاوی حقوقی و قراردادها بسپارید.


تنظیم کننده : وکیل مسعود محمدی (زمستان 1399)


استفاده از این مطلب با ذکر منبع (www.dadgaranhami.com) بلامانع است.

 

جهت ارتباط با وکیل متخصص تنظیم انواع قرارداد کلیک کنید  - 88019243

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

Website

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

رزرو وقت مشاوره حقوقی با ما

در صورت تمایل به دریافت مشاوره حقوقی با وکیل پایه یک دادگستری و وکیل متخصص و هماهنگی و رزرو وقت مشاوره حقوقی حضوری کلیک کنید.