-

 

ساعات کاری دفتر
9:00 تا 18:00
جستجوی مطلب مورد نظر
مطالب و مقالات حقوقی و قضایی
تاریخ انتشار: چهارشنبه 01 بهمن 1399
لایحه واخواهی - اجاره - تخلیه

 لایحه واخواهی - اجاره - تخلیه

احکام دادگاه ها اعم از دادگاه های کیفری یا حقوقی و یا شوراهای حل اختلاف در صورتیکه غیابی باشند (یعنی اوراق قضایی و اخطاریه ها به خوانده ابلاغ واقعی نشده و خوانده نیز در هیچ یک از جلسات رسیدگی حاضر نشده) خوانده اگر محکوم علیه باشد (یعنی رأی بدوی به ضرر وی صادر شود) حق درخواست واخواهی و اعتراض به رأی غیابی را خواهد داشت. پروسه، تشریفات و جریان واخواهی و اعتراض به رأی غیابی در همان دادگاه صادرکنندده رای بدوی مورد رسیدگی قرار خواهد گرفت. توجه داشته باشید رأی دادگاه بدوی در هیچ فرضی نسبت به خواهان و متقاضی غیابی نخواهد بود و غیابی یا حضوری بودن رای وصفی است که فقط شامل خوانده می شود. نکته مهم دیگر اینکه درخواست واخواهی فقط نسبت به آرای دادگاه های بدوی ممکن است و نسبت به آرای دادگاه های تجدیدنظر و دیوان عالی کشور و تصمیمات دادسرا نمی توان درخواست واخواهی نمود. در ادامه یک نمونه لایحه واخواهی از طرف واخواه یا خوانده مرحله بدوی جهت اطلاع به حضور مخاطبان گرامی تقدیم می گردد.

 

امتیاز: Article Rating | تعداد بازدید: 4618

واخواهی از رای تخلیه

 

لایحه دفاعیه - واخواهی از رای تخلیه و اجاره

بسمه تعالی

ریاست محترم ششم شورای حل اختلاف منطقه یک تهران

با سلام

احتراماً درخصوص پرونده کلاسه .... بوکالت از  واخواه آقای محمد ....، دفاعیات خویش را به شرح ذیل معروض می دارد :

 

1- موکل (مستأجر آپارتمان مسکونی موضوع دعوا) قرارداد اجاره خود را با مرحوم دکتر احمدرضا .... تنظیم می نموده است. متأسفانه دکتر احمدرضا .... در خرداد ماه 1395 دارفانی را وداع گفته و موکل با این اتفاق از مالکیت مادر مرحوم خانم فاطمه ..... بر عین و منافع ملک باخبر می شود و از آنجا که تاریخ انقضای آخرین اجاره نامه با مرحوم حمدرضا .... 94/10/12 یعنی 5 ماه قبل بوده است، در تاریخ 95/04/27 قرارداد اجاره را با مالک اصلی (خانم فاطمه ....) تنظیم و از آن تاریخ اجاره بها را در وجه نامبرده پرداخت می نماید.

2- متأسفانه رأی معترض عنه براساس قرارداد اجاره تنظیمی فی مابین مرحوم حمدرضا .... و موکل، ولی به نفع خانم پریسا ..... صادر گردیده! در حالی که نامبرده هیچگونه سمتی نه در مالکیت ملک (اعم از عین و منفعت) و نه در اجاره نامه منقضی شده نداشته است!! و معلوم نیست اعضاء رسیدگی کننده به چه دلیل و تحت چه عنوانی حکم به پرداخت اجاره بها به کسی داده اند که هیچ گونه سمت و مالکیتی در این خصوص ندارند!

3- دلیل مالکیت خانم فاطمه .... که هم اکنون موجر و طرف قرارداد با موکل می باشند و اجاره بهای مورد مطالبه در وجه ایشان پرداخت گردیده، در 2 برگ وکالتنامه تفویضی و یک مبایعه نامه مربوطه به سال 1388 ضمیمه دادخواست واخواهی تقدیم حضور گردیده همچنین دادنامه شماره ..... مورخه 17/08/95 صادره از شعبه 277 دادگاه عمومی مجتمع شهید مفتح با شرح مراتب انتقال از مالک اولیه تا آخرین مالک خانم فاطمه ...... و تصریح به این امر که مالکیت نامبرده 3 سال قبل از ازدواج مرحوم طالبیان و واخوانده (پریسا .....) بوده و درنتیجه نمی توانسته مهریه زوجه قرار بگیرد، دلیل قاطعی بر مالکیت ایشان می باشد.

علی ایحال نظر به مراتب معنونه، عدم سمت و ذی نفعی واخوانده در قراردادهای اجاره، مالکیت خانم فاطمه ..... بر عین و منفعت ملک، قرارداد اجاره مورخه 95/04/27 فی مابین آقای محمد ..... و خانم فاطمه ....، تقاضای رسیدگی، نقض دادنامه معترض عنه و صدور حکم مبنی بر بی حقی واخوانده مورد استدعاست.

باتشکرو تقدیم احترام

 

تنظیم کننده : وکیل مسعود محمدی (زمستان 1399)


استفاده از این مطلب با ذکر منبع (www.dadgaranhami.com) بلامانع است.

 

جهت ارتباط با وکیل پایه یک دادگستری کلیک کنید  - 88019243

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

Website

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

رزرو وقت مشاوره حقوقی با ما

در صورت تمایل به دریافت مشاوره حقوقی با وکیل پایه یک دادگستری و وکیل متخصص و هماهنگی و رزرو وقت مشاوره حقوقی حضوری کلیک کنید.