-

 

ساعات کاری دفتر
9:00 تا 18:00
جستجوی مطلب مورد نظر
مطالب و مقالات حقوقی و قضایی
تاریخ انتشار: چهارشنبه 18 آبان 1401
وکیل برای طلاق توافقی - طلاق سریع

 وکیل برای طلاق توافقی - طلاق سریع

طلاق توافقی نوعی طلاق است که بدون اینکه قانون مدنی به آن اشاره ای داشته باشد زوجین با توافق یکدیگر بر سر کلیه مسائل مالی و حضانت و نگهداری فرزند و سایر مسائل اقدام به آن می نمایند و از آنجا که طبق ماده 10 قانون مدنی اصل آزادی اراده هاست و طرفین می توانند هر نوع توافقی که مخالف با قانون نباشد را منعقد نمایند، بنابراین طلاق توافقی نیز در نظام حقوق کنونی مورد احترام است و آثار حقوقی بر آن بار خواهد شد. ضمن اینکه زوجین با انتخاب طلاق توافقی در مدت زمان کمتری به نتیجه مطلوب خود می رسند و می توانند یک وکیل برای طلاق توافقی داشته باشند.طلاق توافقی که در لسان عامیانه از آن تحت عنوان طلاق سریع و فوری نیز یاد می شود در حال حاضر با شرایط جدیدی مواجه شده است که انجام آن را کمی مشکل  پیچیده کرده است.اگر خود زوجین بخواهند تشریفات طلاق توافقی را طی نمایند کمتر از 4 ماه امکان انجام ان نیست ولی ما در دفتر وکالت دادگران طلاق توافقی را حتی با وجود تمام پیچیدگی های حال حاضر در زمانی حدود 2 ماه یا کمتر از آن انجام می دهیم.نکته مهم اینکه تشریفات انجام طلاق خود را حتما به یک وکیل متخصص برای طلاق توافقی بسپارید.

 

امتیاز: Article Rating | تعداد بازدید: 3591

وکیل طلاق توافقی

 

مراحل انجام طلاق توافقی 

  • پس از حصول توافق، زوجین می توانند برای اینکه به طور مستقیم درگیر مراحل رسیدگی تا صدور حکم و هر آنچه مربوط به پروسه طلاق توافقی است نشوند، ادامه کار خود را به وکلای دادگستری بسپارند.
  • آنچه مهم است حصول توافق بین طرفین است که این توافق باید از سوی زوجین حاصل شود.
  • پس از آن تمام مراحل حتی جلسات مشاوره و اجرای صیغه طلاق در حضور وکیل صورت خواهد گرفت.
  • از آنجا که مطرح شدن هر امری در محاکم از دیدگاه حقوقی باید روند خاص خود را طی کند، وکیل طلاق توافقی شما مکلف است به یکی از دفاتر الکترونیک قضایی مراجعه کرده و دادخواست طلاق توافقی را ثبت نماید.( بنابراین تقاضای طلاق در اولین مرحله در قالب دادخواست توسط وکیل مزبور ثبت می شود)
  • پس از ثبت دادخواست، جلسات مشاوره آغاز می شود.این جلسات مشاوره اجباری هستند و از سوی شعبه تعیین شده از سوی دادگاه برگزار می شود.
  • پس از انجام جلسات مشاوره و پافشاری زوجین بر جدایی رای طلاق توافقی که گواهی عدم امکان ساز ش نامیده می شود صادر می شود.
  • لازم به ذکر است مدت اعتبار گواهی عدم امکان سازش سه ماه از تاریخ ابلاغ رای قطعی یا قطعی شدن رای است.
  • در صورتی که ظرف مهلت مقرر گواهی به دفترخانه تسلیم نشود یا ظرف سه ماه از تسلیم مدارک لازم ارائه نگردد، گواهی صادره از درجه اعتبار ساقط شده و کلیه توافقاتی نیز که گواهی مزبور بر اساس آن صادر شده ملغی می گردد.
  • لازم است طی این سه ماه وکلای زوجین به دفترخانه رجوع کرده و طلاق را ثبت نمایند.
  • یک وکیل خوب برای طلاق توافقی در صورت امکان روش هایی را اعمال خواهد نمود تا طلاق شما به سرعت انجام شود به عبارت دیگر طول مدت زمان جریان دادرسی طلاق توافقی تا حد زیادی بستگی به وکیلی که برای طلاق توافقی انتخاب می کنید دارد. 
  • جهت نیاز به کسب اطلاعات  بیشتر در خصوص طلاق توافقی و نحوه وکالت دادن یکی از زوجین به دیگری و نیز روش وکالت دادن هر یک از زوجین به وکیل دادگستری و مشاوره با یک وکیل برای طلاق توافقی در دفتر خانه اسناد رسمی یا در سفارتخانه های ایران یا در کنسولگری یا دفتر حفاظت منافع ایران با دفتر وکالت ما تماس گرفته و سوالات حقوقی و مسائل حقوقی خود را از  وکلای پایه یک دادگستری و مشاوره حقوقی این دفتر وکالت در یافت نمایید.

 

جهت ارتباط با وکیل پایه یک دادگستری کلیک کنید  - 88019243

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

Website

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

رزرو وقت مشاوره حقوقی با ما

در صورت تمایل به دریافت مشاوره حقوقی با وکیل پایه یک دادگستری و وکیل متخصص و هماهنگی و رزرو وقت مشاوره حقوقی حضوری کلیک کنید.