-

 

ساعات کاری دفتر
9:00 تا 18:00
جستجوی مطلب مورد نظر
مطالب و مقالات حقوقی و قضایی
تاریخ انتشار: دوشنبه 18 اسفند 1399
قرارداد اجاره آپارتمان مسکونی

 قرارداد اجاره آپارتمان مسکونی

برای تنظیم قرارداد اجاره اماکن، املاک و آپارتمان های مسکونی به چند روش میتوان اقدام نمود : 1- مراجعه به بنگاه های املاک و انعقاد قرارداد اجاره در بنگاه معاملات ملکی 2- تنظیم قراداد اجاره عادی بین خود افراد 3- تنظیم قرارداد اجاره رسمی در دفترخانه های اسناد رسمی 4- تنظیم قرارداد اجاره در دفتر وکیل و تحت نظر یک وکیل پایه یک دادگستری و متخصص قرارداد.طبیعتاًٌ از بین همه راه های فوق، راه آخر بهترین و مطمئن ترین روش است که لزوماً پر هزینه ترین هم نیست.اصولاً هزینه تنظیم یک قرارداد در دفتر وکیل و تحت نظر یک وکیل متخصص قرارداد حتی از هزینه کمیسیون بنگاه های املاک هم کمتر است.تنظیم قرارداد اجاره به صورت رسمی هیچ خصوصیت و امتیازی برای طرفین ندارد.در ادامه یک نمونه قرارداد اجاره که توسط وکلای دفتر وکالت دادگران حامی تنظیم شده است جهت اطلاع و استحضار مخاطبان گرامی تقدیم می گردد.

 

امتیاز: Article Rating | تعداد بازدید: 1964

 

متن قرارداد اجاره آپارتمان مسکونی

ماده 1- طرفین قرارداد

موجر : ......... فرزند : ...... به شماره شناسنامه : ....... کدملی : ............... متولد : ............ ساکن : .......... .

مستاجر : ....... فرزند : ...... به شماره شناسنامه : ........ کدملی : .............. متولد : ............. ساکن : .......... .


ماده 2 - موضوع اجاره

عبارت است از اجاره 6 دانگ آپارتمان واقع در ........... به مساحت  .......... مشتمل بر ......... اتاق خواب ....... با حق استفاده برق، آب، گاز بصورت اختصاصی ، پارکینگ، انباری، کولر و تلفن دایر به شماره .......... و سایر و منصوبات و مشایعات مربوطه که جهت استفاده به رویت مستاجر رسیده مورد قبول قرار گرفته است.


ماده 3 - اجاره بها و نحوه پرداخت

ماهیانه مبلغ .............. ریال معادل ........... تومان که برای تمام مدت اجاره مبلغ .......... تومان می باشد که ماهانه در اول هر ماه (در قبال اخذ رسید یا استرداد چک مال الاجاره) به موجر پرداخت می گردد.

 

تبصره 1 : مبلغ..............................تومان ( به عنوان قرض الحسنه ) به صورت نقدی به موجر پرداخت گردید و مقرر شد پس از انقضای مدت قرارداد و تخلیه مورد اجاره و تسویه حساب های احتمالی ، به مستاجر مسترد گردد.

تبصره 2 : در صورت عدم پرداخت مبلغ اجاره بها در موعد مقرر ، موجر اختیار فسخ قرارداد و یا اخذ مبلغ اجاره بها از مبلغ قرض الحسنه را دارد.


ماده 4 – مدت اجاره

از تاریخ ........... لغایت ........ به مدت ........... ماه می باشد.

تبصره : در صورت تمایل هر طرف قرارداد مبنی بر تمدید مدت اجاره ، موظف است یک ماه قبل از انقضای قرارداد به طرف دیگر اطلاع دهد .


ماده 5 - شروط قرارداد

1- مورد اجاره به منظور سکونت مستاجر و خانواده اش که جمعاً چهار نفر می باشند اجاره داده می شود.

2- مستاجر حق واگذاری و انتقال مورد اجاره را کلا یا جزئاً به نحو مشاع و مفروز به هیچکس ندارد.

3- پرداخت هزینه های آب و گاز و برق و تلفن مربوط به مورد اجاره در مدت قرارداد به عهده مستاجر می باشد

4- پرداخت هزینه های مشترک ساختمان و شارژ بر عهده مستاجر است.

5- پس از انقضای مدت اجاره مبلغ ..............................تومان از مبلغ ودیعه جهت تصفیه هزینه های مذکور در بند 3 و 4 نزد موجر باقی می ماند که پس از کسر هزینه ها، الباقی به مستاجر مسترد می گردد.

6- .............. .

7- .............. .

8- .............. .

 

(مهم ترین بخش در نگارش یک قرارداد همین قسمت شرایط قرارداد است که می تواند حسب مورد و با توجه به توافقات طرفین و ویژگی های معامله متفاوت باشد.توصیه می شود این قسمت حتما تحت نظر و بعد از مشاوره با یک وکیل تنظیم شود و در صورت امکان بهتر است نگارش کلی یک قرارداد خصوصاً بخش شرایط قرارداد را به یک وکیل متخصص دعاوی حقوقی و قراردادها بسپارید.)

 

این قرارداد در تاریخ .............................بین طرفین در دو نسخه در حضور شهود زیر تنظیم گردید که هر دو نسخه حکم واحد را دارد و طرفین در کمال صحت عقل و اختیار مبادرت به امضای قرارداد نمودند.

  •  

راه های تماس و ارتباط با وکیل متخصص قراردادها

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

Website

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

رزرو وقت مشاوره حقوقی با ما

در صورت تمایل به دریافت مشاوره حقوقی با وکیل پایه یک دادگستری و وکیل متخصص و هماهنگی و رزرو وقت مشاوره حقوقی حضوری کلیک کنید.