-

 

ساعات کاری دفتر
9:00 تا 18:00
جستجوی مطلب مورد نظر
مطالب و مقالات حقوقی و قضایی
تاریخ انتشار: یکشنبه 07 دی 1399
نمونه صورتجلسه توافقات زوجین در طلاق توافقی

 نمونه صورتجلسه توافقات زوجین در طلاق توافقی

پس از تصمیم زوجین به انجام طلاق به صورت توافقی شایسته است در ابتدای کار توافقات خود را مکتوب نمایند تا فراموش نشده و به اصطلاح طرف دیگر زیر قول و قرارش نزند و به تعبیر عامیانه دبه نکند ! صورتجلسه توافقات زوجین در طلاق توافقی هیچ ضمانت اجرایی و ارزش الزام آوری ندارد چرا که قانونگذار در تبصره ماده 34 قانون حمایت خانواده مصوب سال 1391 به صراحت گفته " هرگاه گواهی عدم امکان سازش صادر شده بر اساس توافق زوجین به حکم قانون از درجه اعتبار ساقط شود کلیه توافقاتی که گواهی مذکور بر مبنای آن صادر شده است ملغی می گردد. با وحدت ملاک از این حکم و مقیاس اولویت از این قاعده باید گفت حال که خود حکم و دستور و موافقت دادگاه برای طلاق در صورت عدم انجام توسط دادگاه فاقد اثر و اعتبار است و الزام آور نیست پس صورتجلسه عادی توافقات هم نمی تواند واجد اثر و اعتبار باشد. راهی که به طور معمول یک حکم طلاق یا گواهی عدم امکان سازش از درجه اعتبار ساقط می شود عدم حضور در دفترخانه طلاق ظرف مدت 3 ماه برای ثبت آن یا 3 ماه برای اجرای آن است.

 

امتیاز: Article Rating | تعداد بازدید: 9718

صورتجلسه توافقات زوجین

 

صورتجلسه توافق زوجین - طلاق توافقی

 مورخ 14/12/95 خانم پریسا ..... با کدملی ...... و آقای منصور..... با کد ملی ...... به دفتر اینجانب مراجعه و ضمن اعطای وکالت به اینجانب (مسعودمحمدی) و همکار مینا کاویانی جهت پرونده طلاق توافقی، توافقات خویش را به شرح ذیل اعلام داشتند.

1- مهریه زوجه تعدد 313 عدد سکه طلای کامل بهارآزادی رایج است که زوجه تماماً مهریه خویش را در قبال طلاق خلع به زوج بذل و زوج نیز قبول بذل نمود.

2- زوجه نفقه ایام زوجیت را دریافت نموده و نسبت به نفقه ایام عده ادعایی ندارد.

3- زوجه نسبت به اجرت المثل ایام زوجیت ادعایی ندارد.

4- زوجین فاقد فرزند مشترک هستند.

5- بنابر اقرار زوجین، زوجه بادار نمی باشد.

6- زوج متعهد گردید مبلغ پنجاه و هشت میلیون تومان را به زوجه پرداخت نماید که از مجموع این مبلغ سی میلیون تومان توسط زوج پرداخت شده و الباقی به موجب سه فقره چک به ترتیب به مبلغ هشت میلیون تومان در تاریخ های 1/2/1396 و مبلغ ده میلیون تومان درتاریخ 1/4/1396 و مبلغ ده میلیون تومان نیز در تاریخ 1/6/1396 می بایست به زوجه پرداخت شود.

7- جهیزیه و سایر اثاث منزل متعلق به زوجه است و زوج متعهد شد آنها را درتاریخ 15/2/96 تحویل زوجه نماید.

8- زوج متعهد گردید یک خط تلفن  همراه به شماره ..... را ظرف یکماه از تاریخ ثبت طلاق به نام زوجه نماید.

9- پرداخت اقساط شرکت لیزنیگ خودرو وانت آریسان ایران خودرو بر عهده زوج است و می بایست ظرف یکماه از تاریخ ثبت طلاق کلیه چکهای مربوط به آقای فضل اله .... (پدرزوجه) را تحویل ایشان نماید.

10- زوج متعهد شد اقساط وام ماهانه خانوادگی زوجه را تا پایان اقساط در روز اول هر ماه به حساب ایشان واریز کند.

نسبت به سایر موارد ناشی از زندگی مشترک زوجین نسبت به هم ادعایی ندارند.

امضاء زوج                                 

امضاء زوجه

 

جهت ارتباط با وکیل پایه یک دادگستری کلیک کنید  - 88019243

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

Website

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

رزرو وقت مشاوره حقوقی با ما

در صورت تمایل به دریافت مشاوره حقوقی با وکیل پایه یک دادگستری و وکیل متخصص و هماهنگی و رزرو وقت مشاوره حقوقی حضوری کلیک کنید.