-

 

ساعات کاری دفتر
9:00 تا 18:00
جستجوی مطلب مورد نظر
مطالب و مقالات حقوقی و قضایی
تاریخ انتشار: شنبه 21 فروردین 1400
رای دادگاه جعل سند - تصرف عدوانی

 رای دادگاه جعل سند - تصرف عدوانی

جعل به معنی هر نوع دست بردن و تغییر مندرجات سند چه به طور جزئی و چه به طور کلی است.در پرونده ای که در ادامه ملاحظه می کنید فردی از دیگری تحت عنوان تصرف عدوانی شکایت و اعلام جرم نموده است و طرف نیز متقابلاً (البته در نه قالب دعوای تقابل چون دعوای تقابل خاص دعاوی حقوقی است) طرح دعوای جعل نموده و با این ادعا که اسناد شاکی جعلی است علیه شاکی شکایت جرم تصرف عدوانی اعلام جرم نموده است.در هر حال توجه به این پرونده و مطالعه اوراق آن و تشخیص و تصمیم قاضی در جمع بین این دو عنوان خالی از وجد نیست.

 

 

امتیاز: Article Rating | تعداد بازدید: 4386

رای دادگاه جعل - تصرف عدوانی

پرونده کلاسه : ......

مرجع رسیدگی : شعبه سوم دادیاری دادسرای عمومی و انقلاب

شاکی :

1- آقای کیومرث ... فرزند محمد با وکالت مسعود محمدی به نشانی : تهران میدان فاطمی.میدان گلها.

2- آقای رضا ... فرزند محمد با وکالت .... به نشانی : تهران.ستارخان ..... .

مشتکی عنه :

1- آقای کیومرث .... فرزند محمد به نشانی : تهران .خیابان میرداماد ...... .

2- آقای رضا ..... فرزند محمد با وکالت آقای ...... به نشانی :تهران.خیابان تجریش....... .

اتهام :

1- تخریب

2- مزاحمت ملکی

3- جعل سند عادی

4- سوء استفاده از سند مجعول عادی

5- تصرف عدوانی

گردشکار: به تاریخ 1398/11/07 در وقت مقرر جلسه رسیدگی شعبه سوم دادیاری دادسرای عمویم و انقلاب به تصدی امضاء کننده ذیل تشکیل شده است .پرونده کلاسه ....تحت نظر قراردادر.با توجه به تحقیقات صورت گرفته و بررسی اوراق پرونده، دادیاری ضمن اعلام ختم و کفایت تحقیقات با استعانت از خداوند متعال و با تکیه بر شرف و وجدان به شرح زیر مبادرت به صدور رای می نماید.

متن رای دادگاه جعل - تصرف عدوانی :

در خصوص اتهام آقای رضا ... فرزند نعمت اله فعلاً آزاد به جهت کفالت دائر بر سوء استفاده از سند مجعول عادی (قولنامه به شرح صفحه 57 پرونده که امضاء فروشنده حسب نظریات کارشناسی جعلی می باشد.) موضوع شکایت آقای کیومرث ... پرونده در مسیر تحقیقات قرار گرفت، نظر به محتویات پرونده و با عنایت به دلایل حاصله بدین شرح :

1- شکایت بی شائبه شاکی خصوصی

2- تصویر مبایعه نامه ی مجعول که امضاء فروشنده آن جعلی است به شرح صفحه 57 پرونده

3- نظریات کارشناسان رسمی رشته اصالت خط و امضاء اعم از یک نفره و سه نفره که مصون از اعتراض طرفین قرار کرفته است و بیان داشته اند که امضاء فروشنده آقای مجتبی .... جعلی می باشد.

4- انار و دفاع غیر موجه و اظهارات غیر موثر شهود معرفی شده از سوی متهم به لحاظ داشتن نفع شخصی در موضوع (شهود متتهم همسر و فرند وی می باشند.)

5- اینکه متهم با رائه آن مبایعه نامه مجعول به اداره ثبت و اسناد توانسته سنند رسمی مالکیت به شماره ... فرعی از ... اصلی را اخذ نماید و این قولنامه را به اداره ثبت و دادگاه و این شعبه دادیاری به شرح صفحه 9 پرونده ارائه ننموده و استفاده کرده است.

لذا بزه انتسابی محرز بوده و با توجه به موضوع ما نحن فیه با ماده 536 قانون مجازات اسلامی همچنین مستنداً به ماده 265 قانون آیین دادرسی کیفری مصوب 1392 با اصلاحات بعدی قرار جلب به دادرسی متهم صادر و اعلام می گردد.قرار صادره پس از موافقت دادستان محترم قطعی است و در خصوص اتهام آقای رضا ...فرزند نعمت اله دائر بر جعل سند عادی (امضاء فروشنده مجتبی ... ذیل مبایعه نامه) پرونده در مسیر تحقیقات قرار گرفت، با عنایت به اینکه تاریخ تنظیم ان قولنامه و امضاء مجعول مربوط به سال 1375 بوده است وموضوع مشمول مرور زمان تعقیب قرار گرفته است لذا مستنداً به ماده 105 قانون مجارات اسلامی و ماده 13 قانون آیین دادرسی کیفری مصوب 1392 قرار موقوفی تعقیب متهم صادر و اعلام می گردد.

در خصوص شکایت آقای رضا .... علیع آقای کیومرث ... فرزند محمد دائر بر تخریب و تصرف عدوانی زمین شاکی و مزاحمت ملکی تحت پلاک ثبتی ... فرعی از ... اصلی، نظر به اینکه شرط اساسی رسیدگی به بزه های ملکی فوق اثبات مالکیت شاکی است در حالیکه در این پونده جعلی بودن مبایعه نامه ی اول شاکی و جعل امضاء فروشنده ملک به شاکی آقای رضا ...به اثبات رسیده و در خصوص اش قرار جلب به دادرسی صادر شده، لذا مالکیت شاکی محرز نبوده و به لحاظ فقدان ادله کافی برای احراز و انتساب جرم و حاکمیت اصل کلی برائت مستنداً به ماده 265 قانون آیین دادرسی کیفری مصوب سال 1392 و اصلاحات بعدی قرار منع تعقیب متهم صادر وو اعلام می گردد.قرار صادره به موجب بند الف ماده 270 و 271 قانون مار الذکر ظرف مهلت ده روز از تاریخ ابلاغ به تقاضای شاکی قابل اعتراض در دادگاه کیفری دو می باشد.

 

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

Website

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

رزرو وقت مشاوره حقوقی با ما

در صورت تمایل به دریافت مشاوره حقوقی با وکیل پایه یک دادگستری و وکیل متخصص و هماهنگی و رزرو وقت مشاوره حقوقی حضوری کلیک کنید.