-

 

ساعات کاری دفتر
9:00 تا 18:00
جستجوی مطلب مورد نظر
مطالب و مقالات حقوقی و قضایی
تاریخ انتشار: شنبه 01 خرداد 1400
دادخواست دعوت به سازش - ارجاع به داور

 دادخواست دعوت به سازش - ارجاع به داور

درخواست از طرف اختلاف و دعوت به سازش به دو دلیل ممکن است انجام شود ؛ یکی آنکه مقدمه طرح دعوا باشد (مثل اینکه طرفین در قرارداد شرط نموده باشند که در صورت عدم حصول سازش و مذاکره جهت رفع اختلاف امکان طرح دعوا در محاکم یا امکان دخالت داور وجود دارد) و دیگر اینکه به جهت ویژگی مناسبات و مراودات با طرف معامله خواهان احتمال می دهد که مشکل از طریق طرح درخواست سازش در دادگستری و با حضور شخص قاضی در مقام حکم قابل حل باشد.در فرض اخیر بدون آنکه برای طرفین در تقدیم این دادخواست یا حتی حضور در جلسه رسیدگی تکلیفی باشد یا حقی ایجاد نماید امکان تقدیم درخواست دعوت به سازش وجود دارد.به عبارت دیگر قانونگذار به اشخاص حق داده است قبل از اینکه دعوای خود را در مرجع صالح طرح نمایند، از طرف اختلاف دعوت کنند که برای مذاکره، حل اختلاف و سازش در قالب ماده 186 قانون آیین دادرسی مدنی به دادگاه مراجعه نماید.در صورتی که پس از حضور طرفین سازش و مصالحه صورت نگیرد دادگاه صرفا مدارک را صورتجلسه می نماید بدون آنکه حکم یا قراری صادر کند (ماده 188 قانون آیین دادرسی مدنی) و در صورتی که سازش حاصل شود مطابق ماده 184 همان قانون دادگاه اقدام به صدور گزارش اصلاحی خواهد نمود.گزارش اصلاحی نوعی قرارداد رسمی است که ماهیتاً یک عقد صلح رسمی و لازم الاجرا است و حتی چون در دادگاه و توسط مقام قضایی صادر شده است مانند احکام صادره از دادگستری، قابلیت صدور اجراییه هم خواهد داشت.

 

امتیاز: Article Rating | تعداد بازدید: 5548

دادخواست دعوت به مصالحه و سازش

خواهان : شرکت ... به نمایندگی کامران .....  به نشانی : تهران .خیابان میردادماد .... .

خوانده : شرکت ... به مدیریت عاملی حسین ..... به نشاانی : تهران.خیابان ولیعصر .... .

وکیل یا نماینده قانونی

خواسته یا موضوع و بهای آن :  حل و فصل اختلافات حادث شده در خصوص :

1- قراردادهای شماره ... مورخ 1390/12/24

2- قرارداد شماره .. مورخ 1390/03/01

3- قرارداد شماهر ... مورخ 90/03/01

دلایل و منضمات دادخواست : تصویر مصدق :

1- قرارداد شماهر ... مورخ 1390/12/24

2- قرارداد شماهر .. مورخ 1390/12/24 

3- قرارداد شماره .... مورخ 1390/03/01

4- نامه به شماره ... مورخ 91/03/27 

5- اظهارنامه شماره ... مورخ 1361/04/12

6- نظریه داوری مورخ 91/05/17

شرح دادخواست دعوت به مصالحه و سازش

ریاست محترم شورای حل اختلاف ناحیه 3

با سلام احتراماً به وکالت از موکل به استحضار می رساند: موکل به موجب قرارداد شماره ... مورخ 90/03/01 جهت راه اندازی سیستم نرم افزار و سخت افزار شرکت خویش مبادرت به خرید تجهیزات نموده است و متعاقب آن قرارداد شماره ... مورخ 90/12/24 جهت بازدید سرویس های شبکه و ارتباطات شبکه ای تجهیزات منصوبه معقد نموده است.در همان تاریخ به پیشنهاد خوانده قرارداد پشتیبانی فنی و نگهداری تجهیزات نیز فی ما بین طرفین به امضاء رسیده اس.نظر به اینکه اجرای قراردادهای اول و دوم به لحاظ عدم توانمندی حرفه ای و فقدان دانش فنی لازم در راه اندازی نرم افزارهای شبکه در موعد مقرر و عدم رعایت استانداردهای لازمه در نصب تجهیزات مذکور ضمن تخدیش اعتبار مکتسبه موکل نزد مشتریان و پیدی آوردن مشکلات عدیده موجبات ضرر و زیان مادی و معنوی را فراهم آورده است.موکل به کررات در اثنای قرارداد های اولیه مراتب نارضایتی خویش را به انحا مختلف کتبا وشفاها به خوانده اعلام نموده است و نهایتاً مطابق ماده ۱۰ قرارداد شماره ‎..‏ مورخ ۱۳۹۰/۱۲/۲۴ مراتب فسخ قرارداد را طی نامه به شماره  ... مورخ ‎٩۱/۰۳/۲۷‏ و اظهارنامه شماره .... مورخ ۱۳۹۱/۰۴/۱۲ به خوانده ابلاغ نموده است.با توجه به اینکه خوانده درخصوص حل و فصل موضوع از طریق نمایندگان طرفین و رفع اختلافات حادث شده استنکاف نموده مراتب مطابق ماده ۱۱ قرارداد شماره ‎... مورخ ۱۳۹۰/۱۳/۲۴ تنظیمی به داور متخصص در زمینه فناوری اطلاعات از سوی کارشناس منتخب شورای حل اختلاف ذی صلاح ارجاع گردیده و نظربه شماره ... مورخ ‎٩۱/۰۵/۱۷‏ از سوی داور واصل گردیده است .

حال با عناپت به مطالب معنونه ودلایل و مدارک ابرازی و نارضایتی موکل از عملکرد خوانده وهمچنین با درنظر داشتن این مهم که عدم ایفای تعهدات خوانده و نداشتن دانش حرفه ای لازم در راستای نصب و راه اندازی تجهیزات مورد نیاز موکل در قراردادهای اولیه منجر به ایراد خسارت به موکل گردیده و با عنایت به اینکه در نحن ما فیه قرارداد شماره .... مورخ 90/12/24 جاری وعملیاتی نگردیده است مستنداً به ماده ۱۰ قرارداد فی ما بین و نظریه داور مبنی بر عملیاتی و اجرایی نگردیدن قرارداد پشتیبانی و ارائه مشاوره  و اعمال روش عیر تخصصی از سوی خوانده و نصب تجهیرات بدون اخد مجور های مربوطه از مراجع ذیربط منجمله شهرداری و زائد نشخیص دادن تجهیزات منصوبه از سوی خوانده ؛ تقاضای فسخ قرارداد شماره ... مورخ ۱۳۹۰/۱۲/۲۴ واسترداد وجوه پرداختی از قرار مبلغ 64/152/000 ریال به عنوان پیش پرداخت و استرداد اولین چک پرداختی بشماره ... مورخ ۱۳۹۱/۰۳/۲۴ بمبلغ 32/076/000 و وجوه چکهای صادره به شماره های ‎...‏ سررسید ۱۳۹۱/۰۴/۲۴، .... سررسید ۱۳۹۱/۰۵/۲۴ که از بانک محال علیه وصول گردیده و استرداد چکهای شماره ... سررسید ۱۳۹۱/۰۶/۲۴، ‎...‏ سررسید ۱۳۹۱/۰۷/۲۴ ، ... سررسید ۱۳۹۱/۰۸/۲۴، ...سررسید ۱۳۹۱/۰۹/۲، ..... سررسید ۱۳۹۱/۱۰/۲۴، .... سررسید ۱۳۱/۱۱/۲۴ ، ... سررسید ۱۳۹۱/۱۲/۲۴، ... سررسید ۱۳۹۲/۰۱/۲۴ هر یک به ارزش ۲۲/۴۵۳/۲۰۰ ریال جملگی نزد بانک پاسارگاد شعبه میدان مادر کد ... و رفع موانع  پدید آمده و جبران کلیه خسارات ناشی از عدم ایفای تعهدات خوانده خسارات قانونی منجمله حق الوکاله وکیل وهزینه های ناشی از دادرسی و رفع اختلافات حادث شده را از ان مقام قضایی محترم خواستارم.

 

 

دادخواست تعیین داور

خواهان : شرکت .... به مدیریت عاملی آقای کامران ..... به نشانی : تهران.میرداماد  ...... .

خوانده : شرکت ..... به مدیریت عاملی آقای حسین ..... به نشانی : تهران.میدان ولیعصر ..... .

وکیل یا نماینده قانونی : .......

خواسته یا موضوع و تعیین بهای آن : تعیین داور

دلایل و منضمات دادخواست : تصویر مصدق

1- قرارداد شماره ... مورخ 1390/12/24

2- نامه شماره ... مورخ 91/03/27

3- اظهارنامه شماره .... مورخ 1391/04/12

4- وکالتنامه

5- آخرین تغییرات روزنامه رسمی 

شرح دادخواست تعیین داوری

ریاست محترم شورای حل اختلاف ناحیه 3 تهران

با سلام

احتراماً به استحضار می رساند :

به موجب ماده 11 قرارداد شماره ... مورخ 1390/12/24 تنظیمی فیمابین موکلین و خوانده که صراحت دارد «هر گونه اختلاف در تفسیر یا اجرای قرارداد ابتدا از طریق مذاکره ودر صورت عدم سازش از طریق ارجاع به کارشناسی در شورای حل اختلاف رسیدگی و حل و فصل خواهد شد» و با عنایتبه عدم ایفای تعهدات خوانده و اعلام نارضایتی موکلین از عملکرد ایشان و متعاقباً اعلان فسخ قرارداد به موجب نامه شماره ... مورخ 91/03/27 و ارسال اظهارنامه شماره ... مورخ 1391/04/12 مبنی بر رفع موانع بوجود امده و جبران ضرر و زیان وارده به موکلین و ایترداد چک های ماخوذه به جهت عدم اجرایی شدن قرارداد و استنکاف خوانده از مذاکره با موکلین در راستای رفع اختلافات حادث شده مستنداً به ماده 455 قانون آیین دادرسی دادگاه های عمومی و انقلاب در امور مدنی و تبصره ذیل آن، تعیین داور متخصص در زمینه فناوری اطلاعات (IT) برای حل و فصل اختلافات پدید آمده مورد استدعاست.

 

 

نظریه کارشناس و داور - دعوت به مصالحه و سازش

مشخصات پرونده

شعبه : شورای حل اختلاف حوزه ۱۰۸ مجتمع شماره ۳ تهران

شماره / کلاسه پرونده : ....

موضوع : تعیین داور متخصص در زمینه فناوری اطلاعات

خواهان : شرکت...... به مدیریت عاملی کامران .....
خوانده : شرکت ..... به مدیریت عاملی حسین ......

مستندات / دلایل : مستندات و مدارک ارائه شده توسط خواهان و خوانده ‏ قراردادهای منعقده فی‌مابین ، صورتحسابها و مکاتبات ایمیل و مصاحبه حضوری با هر دو طرف

مشخصات خواسته دادگاه

تاریخ ابلاغ / ارجاع : ‎٩۱/۴/۲۰‏

تاریخ تهیه گزارش : ‎٩۱/۵/۱۷‏
‏مهلت ارائه گزارش :

خواسته دادگاه / دادیار محترم : بازدید در معیت خواهان و تهیه و ارائه گزارش

چکیده گزارش 

تعداد جلسات / بررسی / تعداد بازدید : ۱۸ساعت بررسی دقیق کارشناسي . یک نوبت مصاحبه و یک نوبت بازدید از محل خواهان به نشانی بلوار میر داماد ..... و بررسی فعالیتهای انجام شده و تجهیزات نصب شده و دریافت قراردادها و بخشی از مستندات در تاریخهای ۹۱/۴/۲۲ و 91/04/26 و دو نوبت تماس تلفنی و دریافت ایمیل از مستندات .

یک نوبت مصاحبه با خوانده با حضور وکیل ایشان در محل دفتر وکالت به نشانی .... در تاریخ ۹۱/۴/۳۱ و یک نوبت تماس تلفنی و دریافت ایمیل از مستندات .

ملاحظات

 در بررسی مدارک و مستندات ارائه شده با سه قرارداد مواجه می‌شويم که در نتیجه گیری به هه سه مورد توجه گردیده است:

1-  قرارداد خرید , نصب و راه اندازی سخت افزار و نرم‌ افزارهای مورد نیاز به شماره ‎....‏
‏مورخ ۱۳۹۰/۸/۱ به مبلغ ۶۷۷/۲۰۰/۰۰۰ ریال و مدت اجرای ۳۰ روز
2- قرارداد پشتیبانی از شبکه و تجهیزات منصوبه و سرویسهای مربوطه به شماره .. مورخ
90/12/24 به مبلغ پایه ثابت ۲۰/۰۰۰/۰۰۰ ریال و متغیر براساس ذیل:

بازدید سرورها حضوری، هرساعت ۱/۰۰۰/۰۰۰ ریال و اینترنتی ۵۰۰/۰۰۰ ریال
بازدید رایانه کاربران حضوری، هرساعت ۵۰۰/۰۰۰ ریال و اینترنتی ۲۰۰/۰۰۰ ریال
هزینه تنظیم آنتن و ارتباطات بین شرکت و انبار به ازای هر نقطه ۷/۰۰۰/۰۰۰ ریال
مدت قرارداد سه ماه

3- قرارداد پشتیبانی فنی و نگهداری تجهیزات منصوبه و مشاوره به شماره ‎٩۱۱۲‏ که در
تاريخ ‎٩۰/۱۲/۲۴‏ همزمان با قرارداد قبل و به تاریخ اجرای ‎٩۱/۳/۲۴‏ تنظیم گردیده است
به مبلغ ۲۲۰/۷۶۰/۰۰۰ ریال و مدت یکسال

به دلیل بروز اختلافات بین خواهان و خوانده , ناشی از اجرای قراردادهای اول و دوم » قرارداد سوم علی‌رغم پرداخت برابر قرارداد از طرف خواهان و آمادگی اجرا از طرف خوانده،  عملیاتی نگردیده است.

طی قرارداد اول » ارتباطات شبکه داخل شرکت بصورت بی‌سیم طراحی و اجرا گردیده که به دلیل عدم پوشش کافی و مشکلات ارتباطی ناشی از چیدمان وسایلی که در شرکت جهت فروش عرضه می‌گردند، این نوع ارتباط ناپایدار بوده و توصیه نمی‌شود لذا به همین دلیل، متعاقبا نسبت به اجرای شبکه داخل شرکت بصورت سیمی اقدام گردیده است.

جهت ارتباط راه‌دور بین دو نقطه راه حلهای مختلفی وجود دارد از جمله بستر اینترانت شرکت مخابرات، بستر اینترنت و بستر بی‌سیم که طی قرارداد اول بدون اخذ مجوز از مراجع قانونی مربوطه اقدام به نصب دکل ۴۳ متری و آنتن و تجهیزات مربوطه در بام شرکت و مشابه آن به ارتفاع ۳۲ متر در محل انبار شرکت جهت برقراری ارتباط بی‌سیم بین شرکت و انبار گردیده است.

 قراردادهای منعقده فاقد ناظر فنی , پیوستهای فنی و نیز بندهای مربوطه در خصوص ضمانت قرارداد و حسن انجام کار می‌باشند.

نظر نهایی

بدینوسیله یا عنایت به موارد فوق، به شرح ذیل مبادرت به پاسخ مقام محترم قضایی می نماید :

اجرای شبکه بی سیم 1- در داخل شرکت و 2 جهت ارتباط با انبار شرکت، به صورت غیر کارشناسی طراحی و اجرا شده که اولی به دلیل ناپایداری، با شبکه سیمی جایگزین شده و دومی به دلیل عدم اخذ مجوز، برابر اخطار شهرداری بایستی جمع اوری گردد لذا هزینه های ربوط به این دو بخش شامل خرید تجهیزات، نصب، راه اندازی و جمع اوری زائد می باشند.

پایان گزارش کارشناسی

لایحه دعوت به مصالحه و سازش - داوری

قاضی محترم شورای حل اختلاف و ریاست محترم حوزه 108 شورای حل اختلاف

با سلام و تقدیم احترام

در خصوص پرونده کلاسه .....به خواسته تعیین داور مراتب اعتراض موکل به رای صادره توسط داور تعیینی حوزه 108 شورای حل اختلاف را به جهات ذیل به عرض آن مقام رسانده و اعلام می نمایم :

1- خواسته خواهان ، تعیین داور و حکم در قرارداد شماره....مورخ 24/12/90 می باشد که داور محترم در رای خود پا از این فراتر گذاشته و در مورد قراردادهای پیشین اعلام نظر نموده و وارد شده اند (اشاره به سطر چهارم به بعد از صفحه سوم نظریه داور)

2- مطابق ماده 11 قرارداد فوق الاشعار " هرگونه اختلاف در تفسیر یا اجرای قرارداد ابتدا از طریق مذاکره یا طرح در کمیسیونی از نمایندگان طرفین (آقای کامیار....وحسین........) رسیدگی و در صورت عدم سازش از طریق ارجاع به کارشناس " شورای حل اختلاف رسیدگی و حل و فصل خواهد شد"  همانطور که از این ماده قرارداد بر می اید طرفین ابتدا می بایست در جهت سازش از طریق نمایندگان رضی الطرفین تلاش می نموده اند که این اتفاق نیافتاده و به این شرط قرار داوری عمل نشده است و طبیعتا ماهیت ارجاع به داور و اعلام نظر داور خالی از وجه و برخلاف توافقات انجام شده است.

3- متاسفانه داور محترم بدون توجه به اصل بی طرفی و کانلا جانب دارانه رفتار نموده و به جای بررسی کارشناسی و استماع دفاعیات طرفین صرفا در جهت توجیه و بازگو نمودن ادعاهای خواهان تلاش و اقدام ننموده اند.

4- مقصود از ارجاع به داور صرف نظر از ایرادات پیش گفته حل اختلاف و کشف واقع و نیل به عدالت است و نه توجیه اظهارات و ادعاهای یک طرف ( آنطور که در نظریه داوری رفتار شده ) اگر به سطر 1 الی 6 صفحه دوم از نظریه داوری توجه شود و از اظهارات جناب داور این طور بر می آید که ایشان بیش  از 30 ساعت نزد خواهان بوده اند و مشغول شنیدن اظهارات مسئولین * خواهان و به کمتر از 20 دقیقه شنیدن دفاعیات موکل در دفتر اینجانب اکتفا نموده اند وابسته علی رغم آنچه ایشان گفته اند بنظر می رسد شنیدن دفاعیات موکل قبل از بازدید و بررسی محل باشد زیرا در ان جلسه هیچ ذهنیتی از محل و تخلفات صورت گرفته توسط خواهان در تغییر معماری محل موضوع قرارداد نداشته اند.

5- راه اندازی وایرلس داخلی در قرارداد اول بوده و ازسیستم وایرلس گروه ax استفاده نموده و رضایت کامل وجود داشت . با تغییر دکوراسیون داخلی در سالن اعلام گردید ( طبق ایمیل ضمیمه ) در دو روز کاری 5شنبه و جمعه قرار به تحویل شبکه کابلی گردید که بنا به عدم تهیه وسایل کار توسط کارفرما این 2 روز به 4 روز انجامید و نهایتاً شبکه به کابلی تغییر یافت البته سیستم وابرلس به دلیل اهمیت کار و نیاز کارفرما نگهداری شد و به عنوان سیستم بکاپ در محل می باشد.برای راه اندازی شبکه کابلی هیچ گونه هزینه ای از سازمان گرفته نشده.فاکتور آن نیز ضمیمه می باشد.

6- درخواستی از طرف سازمان بنا به دریافت کاربر با دسترسی کامل ارائه گردیدوبرای این درخواست الحاقیه ای تنظیم به سازمان جهت امضا ارائه شد که هنوز تایید نشده و بنابراین هنوز کاربری به سازمان اعلام نشده و تمامی مکاتبات ضمیمه می باشد.

7- دو فاکتور تسویه شده نیز به صورت ضمیمه جهت ملاحظه تقدیم می گردد البته یک فاکتور به مبلغ 1/250/000 ریال جهت نعمیر پرینتر به سازمان تحویل داده شد اما هنوز تسویه نگردیدده.

با عنایت به مراتب فوق و دفاعیات کاملی که در این خصوص وجود دارد و به جناب داور ارائه شده است و معلوم نیست چرا در نظریه داوری لحاظ و یا حتی مورد اشاره قرار نگرفته است و با توجه به مدارک پیوست و ایمیل های ارسالی از طرف شرکت خواهان و تعهدات انجام شده از سوی موکل که جملگی موید عدم تخلف و نیز استحقاق به دریافت وجه قرارداد می باشد مستدعی است ضمن تامل و تدقیق، دستور در جهت ابطال رای داور صادر بفرمایید. در پایان به دلیل ماهیت فنی اقدامات موکل و نیاز زمینه ذهنی و توضیح تخصصی در این خصوص تقاضا می شود در صورت صلاحدید آن مقام دستور فرمایید موکل جهت تشحیذ ذهن حضرتعالی حضرتعالی حاضر و ادای توضیح نماید.

 

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

Website

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

رزرو وقت مشاوره حقوقی با ما

در صورت تمایل به دریافت مشاوره حقوقی با وکیل پایه یک دادگستری و وکیل متخصص و هماهنگی و رزرو وقت مشاوره حقوقی حضوری کلیک کنید.