-

 

ساعات کاری دفتر
9:00 تا 18:00
جستجوی مطلب مورد نظر
مطالب و مقالات حقوقی و قضایی
تاریخ انتشار: چهارشنبه 22 اردیبهشت 1400
نمونه دادخواست، حکم و رأی طلاق زن

 نمونه دادخواست، حکم و رأی طلاق زن

یکی از پیچیده ترین دعاوی خانوادگی درخواست طلاق از طرف زن (زوجه) است خصوصاً وقتی دلایل محصور قانونی برای طلاق یا شرایط ضمن عقد وجود ندارد.با این وجود توصیه و پیشنهاد ما همیشه این بوده است که در صورت داشتن یک وکیل خوب و متخصص دعاوی خانواده رسیدن به این مقصود و هدف علی رغم همه سختی ها غیر ممکن نیست.در ادامه این مطلب یک نمونه پرونده راجع به طلاق به درخواست زن که با موفقیت توسط وکلای دفتر وکالت دادگران حامی به انجام رسیده است جهت اطلاع مخاطبان گرامی ارائه می شود.توجه داشته باشید این اشتباه است که در دعاوی خانواده خود را بی نیاز از مشورت با وکیل بدانید حتما در درجه اول مسئله حقوقی خود را به یک وکیل بسپارید و یا حداقل قبل از هر اقدامی با یک وکیل مشورت کنید.

 

امتیاز: Article Rating | تعداد بازدید: 4717

دادخواست طلاق به درخواسات زوجه 

خواهان : خانم لیلا .... نام پدر :  علی   به نشانی :تهران.خیابان یوسف آباد ........ .

خوانده : آقای بهزاد ..... نام پدر : احمد    به نشانی : تهران.خیابان میرداماد ........ .

وکیل یا نماینده قانونی : آقای مسعود محمدی وکیل پایه یک دادگستری

تعیین خواسته و بهای ان : درخواست صدور گواهی عدم امکان سازش و اجازه طلاق

دلایل و منضمات دادخواست : 

1- رونوشت مصدق عقدنامه

2- شناسنامه زوجه

3- وکالتنامه

شرح دادخواست طلاق زن - زوجه

ریاست محترم دادگاه های عمومی تهران

با سلام و تقدیم احترام

احتراماً به استحضار میرساند موکل اینجانب در تاریخ 1385/01/27 به عقد رسمی خوانده محترم در آمده است.نظر به اینکه حکم پرداخت نفقه صادره زا شعبه ....مجتمع محلاتی در پرونده کلاسه ... به موجب دادنامه شماره ... قطعی شده و اجراییه نیز به خوانده محترم ابلاغ گردیده است و با عنایت به عدم امکان الزام زوج به پرداخت نفقه  و امتناع ایشان از پزداخت، لذا مستنداً به ماده 1129 قانون مدنی و بند یک شرایط عقد نکاحیه مستدعی است حکم به اجازه طلاق زوجه بفرمایید.

 

 

رای دادگاه - طلاق به درخواست زوجه

شماره دادنامه : .......
مرجع رسیدگی :  شعبه ۲۳۲ مجتمع فضابی خانواده یک

پرونده کلاسه : .........

خواهان : خانم لیلا ....... با وکالت آقاي مسعود محمدی به نشانی :تهران.میدان فاطمی.میدان گلها.
خوانده : آقاي بهزاد ..... به نشانی : خیابان میرداماد ............. .

خواسته: صدور حکم طلاق به درخواست زوجه

گردشکار - بتاریخ ۱۳۸۹/۱۱/۳ در وقت نظارت جلسه شعبه ۲۳۳ بتصدی امضاء کننده ذیل تشکیل است و پرونده کلاسه ... تحت نظر قرار دارد با بررسی اوراق و محتویات پرونده ختم ر سیدگی را اعلام و به شرح ذیل مبادرت به صدور رأی می نماید. 

متن رای دادگاه طلاق به درخواست زوجه

درخصوص دادخواست تقدیمی خانم لیلا .... فرزند علی با وکالت آقای مسعود محمدی بطرفیت همسرش آقای بهزاد ... فرزند احمد بخواسته صدور گواهی عدم امکان
سازش و طلاق بعلت ترک انفاق و تحقق بند یک از شرابط ضمن عقد مقرر در سند نکاح با عنایت به اوراق و محتویات پرونده دادخواست و مدارک استنادی از جمله سند نکاح شماره ... صادره از دفتر ازدواج شماره ... حوزه ثبت تهران و محرز بودن علقه زوجیت بین طرفین و اظهارات وکیل خواهان و تصویر اجرائیه پیوست حاکی از محکومیت خوانده و عدم پرداخت نفقه از تاریخ ۸۷/۷/۱۰ لغایت ۸۸/۷/۲۷ صادره از حوزه ... شورای حل اختلاف و تحقیقات مددکار اجتماعی و اظهارات و دفاعات خوانده از لایحه تقدیمی در جلسه اخیر دادگاه واینکه خوانده هیچ دلیل و مدرکی دال بر تادیه نفقه ارائه نداده و بند یک از شرائط عقد محفق گردیده و داوران موفق به اصلاح ذات البین ذشده اند و مفارقت زوجین بیش از یک سال و اختلافات موجود حکایت از عدم تفاهم اخلافی و عملی آنها دارد و ادامه اختلاف از وضعیت موجود از موجبات عسر و حرج نیز هست علیهذا خواسته به نظر دادگاه مو جه است استنادا به مواد ۱۲۸۶ و ‎۱۱۱٩‏ و ۱۱۳۰ از قانون مدنی و ماده واحده قانون اصلاح مقررات مربوط به طلاق مصوب 1370 گواهی عدم امکان سازش و طلاق خواهان را صادر و اعلام می نماید ظرف سه ماه از تاریخ ابلاغ و قطعیت دادنامه می تواند با بذل حداقل تعداد پنجاه عدد سکه تمام بهار آزادی حقوق از مهریه ما فی القباله و قبول بذل از طرف زوج و توکیل غیر به اجرای طلاق خلع نوبت اول و ثبت آن اقدام و از تاریخ اجرای طلاق به مقدار سه طهر عده دارد زوجین یک فرزند مشترک دختر متولد 1381/01/04 دارند که تا اتمام سن هفت سال قمری حضانت با مادر و پدر حق ملاقات فرزند خود را دارد و ادعای بارداری نشده, رأی صادره حضوری بوده و ظرف بیست روز پس از ابلاغ قابل  اعتراض در محاکم تجدیدنظر استان و سپس قابل فرجام است
رییس شعبه 233 دادگاه خانواده یک تهران

 

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

Website

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

رزرو وقت مشاوره حقوقی با ما

در صورت تمایل به دریافت مشاوره حقوقی با وکیل پایه یک دادگستری و وکیل متخصص و هماهنگی و رزرو وقت مشاوره حقوقی حضوری کلیک کنید.