-

 

ساعات کاری دفتر
9:00 تا 18:00
جستجوی مطلب مورد نظر
مطالب و مقالات حقوقی و قضایی
تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 18 خرداد 1400
نمونه شکایت (شکواییه و حکم) توهین و تهدید

 نمونه شکایت (شکواییه و حکم) توهین و تهدید

در یک دسته بندی جرایم به جرم علیه حیثیت و آبروی افراد تقسیم می شود.قانونگذار به جهت رعایت نظم و ادب و جلوگیری از انتقام شخصی به کسی که مورد تهدید و توهین قرار گرفته این حق را داده است که پاداش کظم غیض خود را در برابر توهین با امکان شکایت و اعمال مجازات علیه شخص تهدید کننده یا توهین گر، بگیرد.گاهی افراد از سر عصبانیت وقتی دهان به توهین باز می کنند واژه هایی را به کار می برند که ممکن است عناوین مجرمانه متعدد بر آنها بار باشد.مثلاً تهدید، توهین و قذف هر سه جرایمی هستند که عنصر مادی وقوع آنها کلام است.در ادامه یک نمونه پرونده راجع به این قبیل جرایم جهت اطلاع مخاطبان گرامی ارائه می شود.

 

امتیاز: Article Rating | تعداد بازدید: 146308

 

شکواییه توهین و تهدید

شاکی : خانم پرستو ..... با وکالت آقای مسعود محمدی   به نشانی :  تهران.خیابان فاطمی.میدان گلها ..... .

مشتکی عنه : آقای حمید .........  فرزند : حسین   محل اقامت :  تهران.خیابان مرزداران ....... .

موضوع : توهین - تهدید - قذف - افترا - مزاحمت از طریق پیامک و تلفن - سلب آسایش 

شرح شکواییه توهین و تهدید

دادستان معظم دادسرای عمومی و انقلاب تهران

با سلام

احتراماً اینجانب بوکالت از شاکی خانم پرستو ..... شکایت خود را از آقای حمید .... فرزند حسین بشرح ذیل بعرض می رسانم : حسب اظهارات موکل و دلایل موجود مشتکی عنه مدت مدیدی است عالمانه و عامدانه موکل را حضورا و از طریق تماس های مکرر تلفنی و ارسال پیامک مورد افترا، تهدید، توهین،فحاشی، قذف و ... قرار داده و کراراً با ارسال پیامک های غیر اخلاقی و استعمال الفاظ رکیک و توهین آمیز موجبات سلب آسایش و آزار و اذیت موکل و خانواده ایشان را فراهم نموده است لذا با توجه به موارد معنونه از نامبرده اعلام شکایت نموده و تقاضای تعقیب کیفری ایشان وفق مقررات جزایی و همچنین مواد 641 و 608 قانون مجازات اسلامی و عنداللزوم انجام استعلام از شماره تلفن همراه ......و اپراتور ... مورد استدعا می باشد. با نهایت سپاس و تجدید احترام

 

آشنایی با نکات مهم شکایت افترا، تهمت و مزاحمت

 

رای دادگاه - توهین و تهدید

پرونده کلاسه : ....

تصمیم نهایی شماره : .....

مرجع رسیدگی : ‏شعبه ۱۱۲۳ دادگاه كيفري دو مجتمع قضاپي قدس

شاکی : خانم پرستو ...... فرزند ایرج با وکالت آقای مسعود محمدی به نشاني تهران.خیابان فاطمی.میدان گلها ... .

متهم : آقای حمید ..... با وکالت آقای ........ به نشاني تهران -شهریار .......... .
اتهام : توهین و تهدید
گردشکار- دادگاه ختم رسیدگی را اعلام و به شرح ذیل مبادرت به صدور رای می نماید.

متن رای دادگاه توهین و تهدید

در خصوص اتهام آقای حمید ..... فرزند حسین 42 ساله، متاهل، با سواد، فاقد سابقه کیفری ساکن تهران دایر به توهین و تهدید از طریق ارسال پیامک موضوع شکایت خانم پرستو .... با وکالت مسعودد محمدی نظر به کیفر خواسنت صادره از دادسرای عمومی و انقلاب تهران، شکایت شاکی و وکلای ایشان، استخراج متن پیامک های ارسالی از خط تلفن متهم برای شاکی، اظهارات متهم در دادسرا و اقرار متهم در جلسه دادگاه مبنی بر اينکه پیامهای مطروحه از خط تلفن وی ارسال گردیده و دفاعیات بلا وجه وی مبنی بر اینکه شاکی خودش از خط تلفن وی برای تلفن خود این پیامها را ارسال نموده است دادگاه ارتکاب بزه های انتسابی به متهم را محرز و مسلم دانسته و با استناد به ماده ۳۶ ۱قانون مجازات اسلامی و مواد 608 و 669 بخش تعزرات همان قانون متهم را از جهت توهین به تحمل هفتاد و چهار ضریه شلاق تعزیری و از جهت تهدید به تحمل دو سال حبس تعزیری با احتساب ایام بازداشت قبلی محکوم می نماید رای صادره حضوری است و ظرف بیست روز پس از ابلاغ قابل اعتراض و رسیدگی در دادگاه تجید نظر استان تهران می باشد .

رئیس شعبه ۱۰۱ ۱دادگاه عمومي جزايي تهران 

 

ثبت امتیاز
نظرات

ﺳﻪشنبه, 01 آذر,1401

فاران شیدایی

با سلام و عرض ادب
از این که در سایت خود برای افراد و متقاضیان وقت می گذارید بسیار سپاسگزارم.
در پرونده اعتراض شخص ثالث که به طرفیت طرفین در دادگاه نخست مطرح شده است. خوهان پرونده نخست که رای اولیه بر له او بوده در جلسه دادگاه اعتراض شخص ثالث به خواهان و معترض توهین کرده و به وی نسبت دروغگو زده است. در حالیکه در مستندات حقوقی و دادنامه های موجود ، راستگویی خواهان در پرونده اعتراض ثالث ؛ قابل اثبات است.
آیا چگونه باید علیه توهین کننده شکایت کرد. زمان دادگاه 15/8/1401 بوده است.
با احترام و تشکر
با تشکر

ارسال نظر جدید

Website

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

رزرو وقت مشاوره حقوقی با ما

در صورت تمایل به دریافت مشاوره حقوقی با وکیل پایه یک دادگستری و وکیل متخصص و هماهنگی و رزرو وقت مشاوره حقوقی حضوری کلیک کنید.