-

 

ساعات کاری دفتر
9:00 تا 18:00
جستجوی مطلب مورد نظر
مطالب و مقالات حقوقی و قضایی
تاریخ انتشار: پنجشنبه 18 آبان 1402
پرونده طلاق توافقی با تعیین تکلیف همه چیز

 پرونده طلاق توافقی با تعیین تکلیف همه چیز

آنچه در مورد شرایط طلاق توافقی بیشتر مشهود است و زوجین را بیشتر به سمت روش طلاق توافقی سوق می دهد، صرف زمان کمتر برای رسیدن به مقصود طرفین و عدم نیاز به دلایل محکه پسند در این نوع طلاق است که با توجه به اصل آزادی اراده ها و مستند به ماده 10 قانون مدنی این توافق قانونی بوده و آثار قانونی خود را بار خواهد کرد. امروزه با توجه به کاستی های سیستم قضایی زوجین با انتخاب این نوع طلاق خود را درگیر مراحل فرسایشی انواع طلاق نکرده و به آنچه مقصودشان است در مدت زمان کمتری می رسند.آنچه مسلم است اینکه با توجه به پیچیدگی هاب حال حاضر در خصوص شرایط انجام طلاق توافقی توصیه می شود قبل از هر اقدامی یک وکیل خوب برای طلاق توافقی پیدا کنید و کلیه مراحل را تحت نظر آن وکیل انجام دهید.حتی این امکان وجود دارد که هر دوی زن و شوهر با مراجعه به یک وکیل برای طلاق توافقی هررر دو انجام مراحل کار را به آن وکیل دادگستری متخصص طلاق بسپارند.

 

امتیاز: Article Rating | تعداد بازدید: 1608

شرایط طلاق توافقی

 

شرایط انجام طلاق توافقی - وکیل طلاق توافقی

  • قبل از هر اقدامی در شرایط طلاق توافقی، زوجین باید طی یک توافق مشترک به این نتیجه برسند که قصد دارند با توافق بر سر مسائلی که مربوط به خانواده است از یکدیگر جدا شوند. اگر نحوه و روش توافق و مکتوب و واجد ضمانت اجرا کردن (لازم الاجرا کردن) این گونه توافقات را نمیدانید و اگر میخواهید (که حتما خواهید خواست) که به بهترین روش و در سریعترین زمان طلاق توافقی خود را انجام دهید، قبل از هر اقدامی با یک وکیل متخصص و با تجربه در زمینه طلاق توافقی مشورت نمایید.
  • برای رسمی شدن این توافق طرفین باید با در دست داشتن شناسنامه و عقدنامه به دادگاه مراجعه کرده و فرم درخواست را پر کرده و در آن تمام مواردی را که بر سر آن به توافق رسیده اند از جمله: نفقه، مهریه، حضانت فرزندان و... را مشخص نمایند.
  • پس از توافق و رسمی شدن آن از طریق پر کردن فرم درخواست، دادگاه مکلف است زوجین را به داوری که از میان بستگانشان یا داوران مستقر در دادگاه انتخاب می شودارجاع دهد تا این داور تلاشی مبنی بر رسیدن طرفین به صلح و سازش انجام دهد.
  • اگر داوران موفق به سازش نشوند، مراتب را به دادگاه گزارش کرده که دادگاه بر اساس آن گواهی عدم امکان سازش صادر کرده که مدت اعتبار این گواهی بر اساس ماده 21 قانون حمایت خانواده سه ماه از تاریخ صدور است که گواهی مذکور باید ظرف این مدت به دفتر طلاق برای جاری شدن و ثبت صیغه طلاق تحویل داده شود که در صورت انقضای مدت سه ماه دیگر اعتباری ندارد.

 

یک نمونه پرونده طلاق توافقی

دادخواست طلاق توافقی

خواهان :

1- پروین ..... نام پدر : حسین  شغل : خانه دار   محل اقامت : تهران.خیابان آزادی ........ .

2- ناصر ..... نام پدر : غلامحسین  شغل : آزاد    محل اقامت : تهران.میدان آزادی ........ .

وکیل : مسعود محمدی به نشانی : تهران.میدان فاطمی.میدان گلها ...... .

تعیین خواسته و بهای آن : طلاق توافقی

دلایل و منضمات :

1- سند ازدواج به شماره ......

2- وکالتنامه به شماره ...... مورخ .... میزان تمبر مالیاتی به مبلغ 15000 ریال باطل شد.

3- شناسنامه شماره ......

4- وکالتنامه رسمی به شماره ....

5- وکالتنامه به شماره ....  مورخ .... میزان تمبر مالیاتی به مبلغ 15000 ریال باطل شد.

شرح دادخواست طلاق توافقی

ریاست محترم دادگاه خانواده

با سلا و احترام به استحضار می رساند؛موکلین به موجب سند نکاحیه تقدیمی مورخ 23 شهریور ماه سال 1358 با مهریه ای معلوم به عقد نکاح دائم یکدیگر در آمده اند و حاصل این ازدواج دو فرزند یکی دختر و دیگری پسر که از دایره حضانت خارج می باشند.لیکن به سبب اختلافات بوجودامده هیچگونه توافقی برای ادامه زندگی مشترک نداشته و از دادگاه محترم درخواست رسیدگی و صدور گواهی عدم امکان سازش  مورد استدعا می باشد.

 

 

رای طلاق توافقی

پرونده کلاسه : ...........

مرجع رسیدگی : شعبه ۲۵۷ دادگاه خانواده مجتمع قضایی خانواده یک تهران

تصمیم نهایی شماره : ........

خواهان ها :

1- آقای ناصر ..... فرزند غلامحسین ۲. خانم پروین ...... فرزند حسین با وکالت ................

خواسته : طلاق توافقی

گردشکار - خواهان دادخواستی به خواسته فوق بطرفیت خوانده بالا تقدیم داشته که پس از ارجاع به این شعبه وثبت به کلاسه فوق وجری تشریفات قانونی در وقت فوق العاده /مقرر دادگاه به تصدی امضاء کننده زیر تشکیل است و با توجه به محتویات پرونده ختم رسیدگی را اعلام وبه شرح زیر مبادرت به صدور رای می‌نماید.

متن رای دادگاه طلاق توافقی

درخصوص دعوی و تقاضای زوجین ۱- خانم پروین ..... فرزند حسین با وکالت ..... ۲- ناصر ..... فرزند غلامحسین با وکالت مع الواسطه ......... به خواسته ی صدور گواهی عدم امکان سازش جهت طلاق باعنایت به محتویات پرونده از جمله فتوکپی مصدق سند ازدواج شماره ی .... صادره از دفتر رسمی ثبت ازدواج شماره ی ۶حوزه ی ثبتی تهران وجود علقه زوجیت دائم بین طرفیت به سبب عقد نکاح دائم محرزاست دادگاه و مرکز مشاوره سعی و تلاش خود را جهت ایجاد صلح و سازش بین طرفین معمول داشته اند که متأسفانه موثر در مقام واقع نگردیده است .
۱- مهریه : زوجه کل مهرية مندرج در سند نکاح را در قبال اغذ طلاق پذل کرده و وکیل مع الواسطه ی زوج نیز قبول بذل کرده است .
۲- جهیزیه : زوجه نسبت به جهیزیه ادعایی ندارد.
۳- حضانت فرزند مشترک : فرزندان مشترک خارج از مدار حضانت قرار دارند.

۴- نفقه زوجه : زوجه نسبت به نفقه ادعایی ندارد.

۶- اجرت المثل ایام زوجیت : زوجه در خصوص اجرت المثل ادعایی ندارد.

لذادادگاه باتوجه به ماده ی ۱۱۳۳ قانون مدنی ومواد ۳۵-۳۴-۲۶-۲۵-۲۴-و۳۷ قانون حمایت خانواده گواهی عدم امکان سازش بین زوجین مشارالیهما صادرواعلام می نماید .آنها می توانند به یکی از دفاتر رسمی ثبت طلاق مراجعه و نسبت به ثبت رسمی آن اقدام نمایند. حداکثر مهلت طرفین برای مراجعه به دفتر ثبت طلاق از تاریخ ابلاغ دادنامه ي قطعیت يافته راجع به گواهی عدم امکان سازش ۳ ماه خواهد بود. رعایت وجود شرایط صحت اجرای صیغه طلاق حسب مورد به عهده مجری صیغه ی طلاق خواهد بود .نوع طلاق بائن یائسه است . رای صادر شده حضوری بوده و ظرف بیست روز از تاریخ ابلاغ قابل اعتراض در محاکم تجدیدنظر استان تهران می باشد.

رئیس شعبه ۲۵۷ دادگاه عمومی حقوقی تهران 

 

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

Website

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

رزرو وقت مشاوره حقوقی با ما

در صورت تمایل به دریافت مشاوره حقوقی با وکیل پایه یک دادگستری و وکیل متخصص و هماهنگی و رزرو وقت مشاوره حقوقی حضوری کلیک کنید.