-

 

ساعات کاری دفتر
9:00 تا 18:00
جستجوی مطلب مورد نظر
مطالب و مقالات حقوقی و قضایی
تاریخ انتشار: شنبه 19 تیر 1400
نمونه دادخواست لغو و سلب حضانت

 نمونه دادخواست لغو و سلب حضانت

منظور از لغو و سلب حضانت موردی است که یکی از ابوین (پدر یا مادر) که به جهت جدایی فرزند مشترک را نزد خود ندارد، تمایل دارد که به دلیل مصالح طفل، فرزند مشترک نزد والد دیگر زندگی نکند مثلاً مادر تمایل دارد که فرزند مشترک دارای سن بیش از 7 سال تا قبل از بلوغ هم نزد پدر خود زندگی نکند در این فرض متقاضی با مراجعه به دادگاه و تنظیم دادخواست و تقدیم آن و بیان دلایل و ضمیمه مدارک خود تقاضای سلب و لغو حضانت طرف خود را می نماید. مواردی که می توان با وجود آنها تقاضای سلب حضانت نمود عبارتند از : سوء مصرف مواد مخدر یا مشروبات الکلی، سوء معاشرت، نداشتن شغل مناسب، نداشتن درآمد مناسب و کافی، داشتن ارتباط با افراد و اشخاص نامناسب، زندگی در محل ها و اماکن نامناسب و مواردی از این دست.در تشخیص ضرورت سلب و لغو حضانت، مصلحت طفل خصوصیت دارد.

 

امتیاز: Article Rating | تعداد بازدید: 9045

سلب و لغو حضانت

 

دادخواست سلب و لغو حضانت

خواهان : سمیرا ....... نام  پدر : محسن   شغل : خانه‌دار ‏ محل اقامت : تهران - پیروزی ............. .
خوانده : سعید .........  نام پدر : کریم      شغل : آزاد      محل اقامت : تهران - آیت اله کاشانی ......... .
وکیل : مسعود محمدی  به نشانی : تهران.میدان فاطمی.میدان گلها ............. .
تعیین خواسته و بهای آن : لغو حضانت
دلایل و منضمات :

۱- تصویر مصدق سند ازدواج عادی مورخ ۱۳۸۶/۰۹/۲۹

۲- وکالت نامه به شماره .... مورخ ۱۳۹۶/۰۲/۰۹ میزان تمبر مالیاتی به مبلغ ۱۵۰۰۰ ریال باطل شد.
۳- شناسنامه شماره ....... صادره ازتهران

شرح دادخواست سلب و لغو حضانت

ریاست محترم دادگاه خانواده

با سلام

احتراماً مراتب دادخواهی موکل را به شرح ذیل به استحضار عالی می رساند؛

1-  موکل به موجب سند ازدواج شماره ....در تاریخ بیست و نهم آذرماه سال ۱۳۸۶به عقد خوانده درآمده اند.

2- حاصل این ازدواج فرزند مشترک دختر به نام شانا است که متولد دوازدهم اردیبهشت ۱۳۸۹ می باشد.

3- مع الاسف خوانده محترم بیش از دوسال است که محل زندگی مشترک را ترک کرده و حتی جهت ملاقات تنها فرزند خود اقدامی ننموده است و از پرداخت نفقه ایشان نیز امتناع می نماید و بنابر اظهارات موکل تمام زمان و توان و اموال خویش را صرف تهیه مشروبات الکلی و مصرف آن به همراه دوستان خود می نماید.

4- همچنین ایشان سابقه مصرف شدید موادمخدر (شيشه و کراک) و اعتیاد بیمارگونه و افراطی و خارج از کنترل به اين مواد را داشته اند و سابقه بستری شدن در کمپ ترک اعتیاد را داشتند که نهایتا نه تنها منجر به ترک اعتیاد نشده بلکه فرار نمودند.

5- ایشان بارها سابقه توهین و فحاشی و استفاده از الفاظ رکیک را به پدر و مادر همسر خود داشته است و پرونده اين امر در حال رسیدگی در دادسرای ناحیه ۴ تهران می باشد.

6- خوانده آخرین بار در حوالی دی ماه سال ‎٩۴‏ برای ملاقات فرزند خود را مراجعه نموده که نتیجه اين مراجعه فحاشی و کتک زدن همسایه پدر موکل و عربده کشی و قمه کشی در محل منزل پدر موکل بوده است که با حضور پلیس متواری گردیده است.

7- حکم طلاق موکل نیز به دلایل فوق و مستند به عسر و حرج حاصله صادر شده است.

فلذا با عنایت به مراتب فوق و با توجه به عدم صلاحیت مشارالیه و نیز در معرض خطربودن حیات معنوی و اخلاقی طفل به استناد مواد ۱۱۷۳ و ۱۱۷۵ قانون مدنی تقاضای رسیدگی و صدورحکم مبنی بر سلب حضانت و سرپرستی پدر(خوانده) و در مقابل واگذاری حضانت و نگهداری فرزند مشترک به موکل مورد استدعاست.

باتشکر و تجدید احترام

 

نمونه رای سلب حضانت یا لغو حضانت فرزند

ثبت امتیاز
نظرات

جمعه, 21 مرداد,1401

احمدرضا ایوبی

باسلام یه دختر چهارساله دارم که حضانتش دادم به مادر و قاضی هم برامون نوشته که حتی درصورت ازدواج مادر حضانت با مادر میباشد الان مادر دخترم ازدواج کرده شوهر مادر هم قبل از اینکه من طلاقش بدم با خانمم دوست بوده حالا کاری به این چیزها ندارم فقط من بچه ای چهارسالم دختره برام قابل تحمل نیست که شوهر مادر بالای سر دخترم باشه آخه نامرحم هست و هزارتا مشکل دیگه بلاخره دنیای بدی شده چه جوری حضانت رو ازش پس بگیرم

ارسال نظر جدید

Website

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

رزرو وقت مشاوره حقوقی با ما

در صورت تمایل به دریافت مشاوره حقوقی با وکیل پایه یک دادگستری و وکیل متخصص و هماهنگی و رزرو وقت مشاوره حقوقی حضوری کلیک کنید.