-

 

ساعات کاری دفتر
9:00 تا 18:00
ارسال سوال حقوقی و درخواست
آرشیو سوالات حقوقی از وکلای دادگران
تاریخ انتشار: دوشنبه 08 آذر 1400

 مطالبه و دریافت طلب با رسید بانکی

با سلام.بنده به مدت ۶ ماه برای شخصی که نسبت فامیلی هم با هم داریم کار کردم،که در ماه آخر به دلیل پرداخت کم حقوق تصمیم به پایان همکاری گرفتم،در مدت همکاری ایشون به بهانه داشتن طلب و چک از من مبلغ ۲۰ میلیون تومان دریافت کرد که البته بنده با کارت همسرم پرداخت کردم،الان بعد از تمام شدن همکاری وقتی پولم رو میخوام میگه ۱ماه بگذره که نتونی بری اداره کار شکایت، الان من باید چه کارکنم، جداگانه بابت حقوق کاری خودم در اداره کار شکایت کنم ؟  و بابت۲۰ تومن چجور اقدام کنم ؟

 

امتیاز: Article Rating | تعداد بازدید: 9369

پاسخ - آیا صرفا با فیش واریز بانکی می شود طلب را مطالبه نمود

  • مطابق ماده 265 قانون مدنی هر کس مالی به دیگری بدهد ظاهر در عدم تبرع است بنابراین اگر کسی چیزی به دیگری بدهد بدون اینکه مقروض آن چیز باشد‌ میتواند استرداد کند. بنابراین با استناد به این ماده هر کسی مالی به دیگری بدهد ظاهر در عدم تبرع است و می تواند به فرد مراجعه و آن طلب را مطالبه کند و استنباط مدیونیت از پرداخت مبلغ نمی شود. 
  • در رابطه با مطالبه و دریافت طلب با رسید بانکی باید گفت اگر پرداخت مبلغ بابت قرض بوده می توان علیه انتقال گیرنده دعوای حقوقی اقامه نمود و با ضمیمه نمودن فیش و رسید بانکی که دلالت بر انتقال وجه دارد، طلب را وصول نمود.
  • در دادگاه بطور معمول کسی که پول به حسابش واریز شده باید سبب قانونی که استحقاق او را نسبت به مبلغ واریزی نشان دهد را ثابت نماید و واریزکننده نیازی به اثبات بدهکار نبودن خود ندارد و صرفا ارائه فیش های بانکی برای اثبات ادعای وی کافی خواهد بود. 
  • در پاسخ به پرسشی که طرح فرمودید باید گفت شما به عنوان پرداخت کننده در مقام خواهان می توانید با استفاده به اصل عدم تبرع و همراه داشتن فیش واریز مستند پرداخت وجه، با مراجعه به دادگاه حقوقی در محل اقامت خوانده دادخواست مطالبه وجه یا مطالبه طلب را مطرح نمایید. 

 

 

مستند قانونی - مطالبه طلب با رسید عادی

ماده ۲۶۵ قانون مدنی
هر کس مالی به دیگری بدهد ظاهر در عدم تبرع است بنابراین اگر کسی چیزی به دیگری بدهد بدون اینکه مقروض آن چیز باشد‌ میتواند استرداد کند.

 


پاسخ داده شده توسط کارشناس حقوقی ما

 

ثبت امتیاز
نظرات

شنبه, 01 مرداد,1401

سلام ما یه خانواده ۶ نفره حدود ۲ میلیارد تومن پول دادیم به کسی که تو شرکت فرش کار کنه ههمون هم فیش واریز داریم وحالا ژرف مقابلمون منکر شده ایا میشه کاری کرد

miladmarjan20@gmail.com

دوشنبه, 21 آذر,1401

فرهاد

سلام ببخشید میشه جواب سوا بنده بدید من به یکی از دوستانم بدون چک یا سفته یا قراردادی مبلغ ۶۰ میلیون دادم که برام تو بازارهای مالی فارکس معامله کند و دوستم کلا ضرر کرده ایا میشه فقط با رسید بانکی ازش شکایت کنم پول پس بگیرم؟

ارسال نظر جدید

Website

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

سوالات خود را جستجو کنید
ارسال سوال حقوقی و درخواست

رزرو وقت مشاوره حقوقی با ما

در صورت تمایل به دریافت مشاوره حقوقی با وکیل پایه یک دادگستری و وکیل متخصص و هماهنگی و رزرو وقت مشاوره حقوقی حضوری کلیک کنید.