-

 

ساعات کاری دفتر
9:00 تا 18:00
جستجوی مطلب مورد نظر
مطالب و مقالات حقوقی و قضایی
تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 11 خرداد 1400
پرونده کلاهبرداری - جعل و استفاده از سند مجعول

 پرونده کلاهبرداری - جعل و استفاده از سند مجعول

کلاهبرداری از جمله جرایم مرکب و چند جزیی است.به این معنا که قانونگذار معمولاً نگاه سختگیرانه ای به آن دارد و معمولاً چنین است که در کنار وقوع این جرم متهم برای رسیدن به مقصود مرتکب جرایم دیگری هم می شود.مثلاً شخص کلاهبردار برای رسیدم به مقصود و بردن مال قربانی ممکن است با ساختن سند خود را فرد دارای ویژگی ها و صلاحیت های خاصی معرفی کند و یا مثلاً با توسل به جعل خود را دارای اختیار و سمت انجام معامله ای عنوان نماید.در پرونده حاضر که به عنوان مثال و نمونه کلاهبرداری بریا مخاطبان گرامی ارائه می شود فرد در جهت انجام عنصر مادی کلاهبرداری به جرم جعل نیز متوسل شده و به جعل سند و استفاده از سند مجعول نیز دست زده است.باید توجه داشته باشید که که ار بعد حقوقی کلاهبرداری تعریف و عنوان منحصر و مخصوص خود را دارد ولی مردم عادی از سر بی اطلاعی به هر کسی که آنان را آزرده باشد با مسامحه و به غلط کلاهبردار می گویند.برای تشخیص وقوع کلاهبرداری به معنای خاص ضروری است قبل از هر اقدام و عملی به یک وکیل متخصص و با تجربه مراجعه نمایید.

 

 

امتیاز: Article Rating | تعداد بازدید: 8275

شکواییه  - کلاهبرداری و جعل

مشخصات شاکی :

علیرضا ....... فرزند : امیر    شماره شناسنامه ..... صادره از : تهران  محل تولد : تهران   تاریخ تولد : 1362 کدملی : ......... آدرس : تهران.خیابان ستارخان .......... .

مشخصات متهم :

آقا / خانم  مهدی ....... فرزند : علی  آدرس : تهران.خیابان نارمک ........... .

موضوع شکایت / اتهام : فروش مال غیر و کلاهبرداری - جعل و استفاده از سند مجعول

شرح شکواییه کلاهبرداری و جعل 

با احترام

مشتکی عنه فوق الذکر مدتی قبل به استناد یک برگ مبایعه نامه مورخ 91/07/10 یه دستگاه خودروی سواری 206 با پلاک ..... خریداری نمودم اولین  با استعلام صورت گرفته از راهنمایی و رانندگی معلوم گردید که خودروی مزبور متعلق به فرد دیگری می باشد .فلذا تقاضای تعقیب کیفری نامبرده مورد استدعاست.

 

صورتجلسه اظهارت شاکی پرونده کلاهبرداری و جعل

به تاریخ : 

س - خود را معرفی نمایید و مفاد ماده و تبصره 129 قانون آیین دادرسی کیفری به شما تفهیم می شود.

ج- نام علیرضا .......... فرزند : امیر   سن : 29 سال

شغل و محل کار : کارمند بانک    اهل : تهران     

ساکن : تهران.خیابان ستارخان ........... .

از مقررات ماده و تبصره 129 قانون آیین دادرسی کیفری مطلع شدم و هر وقت اقامتگاهم را تغییر دادم اطلاع می دهم.

س- شکایت خود را مشروحاً با دلایل بیان نمایید.

از طریق آگهی روزنامه یک خودروی  پژو 206 را پیدا کردم با صاحب آگهی هماهنگ کردیم و در محل در نواب جلوی باشگاه .... و در انجا خودرو را مشاهده کردیم و دو نفر بودند که یکی آقای ... خودش را مدیر عامل باشگاه است و آن یکی آقای ..... خود را مسئول استان معرفی کرد.

 

 

رای دادگاه - کلاهبرداری و جعل

پرونده کلاسه : ‎.....

مرجع رسیدگی : ‏ شعبه ۱۱۶۷ دادگاه عمومی (جزایی) مجتمع قضایی قدس تهران

دادنامه شماره : .........
شاکی : آقای علیرضا ........ با وکالت 

متهم : آقای مهدی ......... به نشانی خیابان نارمک............... .
اتهام ها :

1- کلاهبرداری

2- جعل و استفاده از سند مجعول

متن رای دادگاه جعل و کلاهبرداری

در خصوص اتهام آقای مهدی ..... فرزند حسین دائر بر1-جعل ۲-استفاده از سند مجعول ۳- کلاهبرداری به مبلغ یکصد و پانزده میلیون ریال موضوع شکایت آقای علیرضا ..... نظر به محتویات پرونده شکایت شاکی تحقیقات معموله گزارش مرجع انتظامی کشف وضبط اسناد مجعول کیفر خواست صادره از طرف دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه ۳ تهران و عدم حضور متهم در محکمه مویدا به سایر قراین و امارات منعکسه در پرونده بزهکاری اشان محرز و مسلم است عمل مجرمانه اشان منطبق است با مواد۳۵ ۵۳۳9۵۲۵۵ قانون مجازات اسلامی و ماده یک قانون تشدید مجازات مرتکبین ارتشاء و اختلاس و کلاهبرداری لذا محکمه با رعایت مواد۴۷و۱۸ قانون مجازات اسلامی و با رعایت ماده ۷ قانون ایین دادرسی کیفری متهم موصوف را از بابت جعل به تحمل یک سال حبس و از بابت استفاده از سند مجعول به تحمل یک سال و از بابت کلاهبرداری به تحمل یک سال حبس و رد مال و پرداخت جزای نقدی به مبلغ مورد کلاهبرداری وانهدام سند جعلی محکوم می نماید. رای صادره غیابی است و ظرف ده روز قابل واخواهی در همین دادگاه و سپس ظرف بیست روز قابل رسیدگی تجدید نظر خواهی در مرجع محترم تجدید نظر استان تهران می باشد .

رییس شعبه ۱۱۶۷ دادگاه عمومی جزایی تهران

 

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

Website

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

رزرو وقت مشاوره حقوقی با ما

در صورت تمایل به دریافت مشاوره حقوقی با وکیل پایه یک دادگستری و وکیل متخصص و هماهنگی و رزرو وقت مشاوره حقوقی حضوری کلیک کنید.