-

 

ساعات کاری دفتر
9:00 تا 18:00
جستجوی مطلب مورد نظر
مطالب و مقالات حقوقی و قضایی
تاریخ انتشار: یکشنبه 20 تیر 1400
نمونه پرونده طلاق توافقی با اسقاط حق رجوع به ما بذل

 نمونه پرونده طلاق توافقی با اسقاط حق رجوع به ما بذل

طلاق با توافق زوجین ممکن است کار ساده ای به نظر برسد ولی واقعا چنین است که چون زوجین در زمان طلاق اصولاً اصرار به گرفتن حقوق مورد انتظار خود را دارند از هر فرصتی در جهت آن استفاده خواهند کرد. در نتیجه رعایت نکات ظریف مختص طلاق توافقی و طلاق خلعی در جهت جلوگیری سوء استفاده احتمالی در آینده ضروری است به عنوان مثال باور عمومی این است که بعد از صدور حکم طلاق و اجرای صیغه طلاق در دفترخانه همه چیز تمام است در حالیکه مطابق خصوصیات قانونی طلاق خلع (طلاق توافقی) زوجه تا پایان عده حق رجوع به مهریه بذل شده را دارد. و حال می تواند رجوع به ما بذل را در زمانی انجام دهد که حتی اگر خبر آن به زوج برسد کار چندانی نتواند بکند یا حتی از سر مسامحه ممکن است اصلا به آن توجه نداشته باشد.راه حل جلوگیری از این مورد توافق و ذکر آن در دادنامه جهت اسقاط حق رجوع به ما بذل است یعنی دیگر زوجه حق رجوع به آن میزان از مهریه که برای راضی کردن شوهر ضمن طلاق بخشیده است را ندارد.

 

نکته - در صورتی که زوجه حق رجوع به مابذل را ساقط نکرده باشد و به آن رجوع کند نوع طلاق خلع از رجعی به بائن تبدیل می شود و شوهر نیز می تواند به طلاق رجوع کند و همه چیز به مرحله اول و قبل از توافقات برگردد.در صورت غفلت زوج عده تمام شده ، طلاق قطعی می شود و زوجه می تواند مهریه خود را بگیرد.

 

امتیاز: Article Rating | تعداد بازدید: 1387

طلاق توافقی

 

رای دادگاه طلاق توافقی با اسقاط حق رجوع به ما بذل

تاریخ دادنامه : ۹۶/۶/۴

پرونده کلاسه : .........

مرجع رسیدگی : شعبه ۲۸۶ دادگاه خانواده مجتمع قضایی شهید باهنر تهران

تصمیم نهایی شماره : ...........

خواهان : خانم نسیم .......... فرزندغلام با وکالت آقای مسعود محمدی به نشانی : تهران.میدان فاطمی.میدان گلها ........ .

خوانده : آقای مهدی ......... فرزند محسن با وکالت خانم مینا کاویانی به نشانی : تهران.میدان فاطمی.میدان گلها ........ .

خواسته : طلاق توافقی

گردشکار: خواهان دادخواستی بخواسته فوق بطرفیت خوانده بالا تقدیم داشته که پس از ارجاع به شعبه وثبت به کلاسه فوق وجری تشریفات قاننی دادگاه
باتوجه به محتویات پرونده ختم رسیدگی را اعلام و بشرح ذیل مبادرت به صدور رأی مینماید .

متن رأی دادگاه طلاق توافقی

در خصوص دادخواست تقدیمی خواهان نسیم ..... فرزند غلام با وکالت مسعود محمدی به طرفیت مهدی ..... فرزند محسن با وکالت مینا کاویانی به خواسته صدور گواهی عدم امکان سازش (طلاق توافقی ) جهت اجرای صیغه طلاق و ثبت آن دادگاه با عنایت به محتویات پرونده و ملاحظه سند نکاحیه به شماره ترتیب .... مورخ ۸۵/۸/۱۶ دفتر رسمی ازدواج شماره ... تهران که رونوشت مصدق آن ضم پرونده گردیده و با احراز علقه زوجیت دائم فیمابین و نظر به اصرار زوجین بر طلاق و از آنجا که حسب نظر کارشناس واحد مشاوره خانواده مستفر در مجتمع قضایی مثبوت به شماره .... تفریق و جدایی زوجین با ذکر دلایل و علل عدم تفاهم به مصلحت آنان اعلام شده  و این دادگاه نیز نظر مزیور را مطابق ظواهر و احوال زوجین میداند لذا تقاضای آنان را وارد تشخیص و مستندا به مواد ۰۲۵ ۲۶ و ۲۹ قانون حمایت خانواده مصوب ۱/۱۲/۱۳۹۱ مجلس شورای اسلامی گواهی عدم آمکان سازش با بر توافق زوجین و به شرح توافقات ذیل صادر می شود :

•  وکیل زوجه به وکالت از موکله کل مهریه زوجه را در قبال طلاق خلع به زوج بذل و وکیل قبول بذل نمود، زوجه حق رجوع به ما بذل را از خود سلب و ساقط نمود .

•  زوجه در خصوص نفقه و اجرت المثل و جهیزیه ادعایی ندارد. زوجین فاقد افرزند مشترک می باشند.

•  زوجین در خصوص سایر حقوق مالی نسبت به یکدیگر ادعایی ندارند.

•  زوجه حسب اقرار وکیل وی باردار نمی باشد ارائه گواهی عدم بارداری در زمان اجرای صیغه طلاق به دفترخانه از سوی زوجه ضروری می باشد.

طلاق واقع شده مستندا به ماده ۱۱۳۶ قانون مدنی و کراهت زوجه از تداوم زندگی و بخشش حقوق مالی از نوع خلع می باشد . رای صادره حضوری و ظرف مدت بیتبت روز پین از ابلاغ قابل تجدید نظر خواهی در دادگاه محترم تجدیدنظر استان تهران است. گواهی صادره در اجرای ماده ۲۴ همان قانون طی سه ماه از تاریخ رای قطعی دارای اعتبار بوده و در صورتیکه گواهی صادره ظرف مهلت مزبور به دفتر رسمی طلاق جهت اجرای صیغه طلاق و ثبت آن تسلیم نگردد و یا تسلیم کننده گواهی به دفتر خانه  ظرف سه ماه از تاریخ تسلیم در دفتر خافا جهت اجرای صیغه طلاق حاضر نگرده و یا مدارک لازم را به دفتر خانه ارائه ننماید، گواهی صادره از درجه اعتبار ساقط بوده و کلیه توافقات مندرج در آین گواهی نیز ملغی خواهد بود. اجرای صیغه طلاق حسب ماده ۳۷ قانون مذکور با رعایت جهات شرعی و با حضور سردفتر انجام خواهد گرفت .

 

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

Website

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

رزرو وقت مشاوره حقوقی با ما

در صورت تمایل به دریافت مشاوره حقوقی با وکیل پایه یک دادگستری و وکیل متخصص و هماهنگی و رزرو وقت مشاوره حقوقی حضوری کلیک کنید.