-

 

ساعات کاری دفتر
9:00 تا 18:00
جستجوی مطلب مورد نظر
مطالب و مقالات حقوقی و قضایی
تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 21 اردیبهشت 1400
پرونده اعتراض ثالث اجرایی و درخواست تاخیر اجرای حکم

 پرونده اعتراض ثالث اجرایی و درخواست تاخیر اجرای حکم

گاهی طرفین یک دعوا و دادرسی جهت رفع تنازع و اختلاف با مراجعه به دادگاه و طی تشریفات رسیدگی و متعاقب صدور حکم اقدام به پیگیری اجرای حکم صادره می نمایند.حال اگر شخصی که در این دادرسی حضور و دخالت نداشته ولی در نتیجه تصمیم دادگاه حقی برای وی متصور بوده و یا ضایع شده باشد می تواند با تقدیم دادخواست اعتراض ثالث اجرایی یا اعتراض ثالث در مرحله اجرای حکم، تقاضای بررسی مجدد آن پرونده را بنماید.همچنین این امکان وجود دارد که شخص ثالث تحت شرایطی همزمان با اعتراض، تقاضای توقف عملیات اجرایی را نیز بنماید.

 

امتیاز: Article Rating | تعداد بازدید: 3367

دادخواست اعتراض ثالث اجرایی - تاخیر اجرای حکم

خواهان :

1- حسین ......  نام پدر : کریم    به نشانی : تهران.خیابان ستارخان ....... .

خوانده : 

1- محمد ...... نام پدر : علی   به نشانی : تهران.خیابان فردوسی ..... .

2- شهرداری منطقه 2 تهران

3- شرکت ......

وکیل یا نماینده قانونی : مسعود محمدی وکیل پایه یک دادگستری

تعیین خواسته و بهای آن : اعتراض ثالث نسبت به حکم پرونده کلاسه .... موضوع دادنامه شماره ... به انضمام پرداخت کلیه خسارات دادرسی

دلایل و منضمات دادخواست :

1- وکالتنامه
2- دادنامه شماره ....

شرح دادخواست اعتراض ثالث اجرایی

ریاست محترم شعبه 10 دادگاه تجدیدنظر استان تهران

بدینوسیله احتراماً به استحضار می رساند در پرونده کلاسه .... آقای محمد ... (خواده ردیف اول) به عنوان خواهان بدوی به استناد صلحنامه ای الزام به تنظیم سند رسمی صلحنامه وتحویل مورد صلح  (6 باب مغازه به شماره های 41،44،49،50،52 واقع در طبقه همکف مجتمع تجاری ... خیابان ستارخان ) را به طرفیت شهرداری منطقه 2 و شرکت .... از شعبه 24 حقوقی تهران خواستار شد و مطابق دادنامه شماره .... دادگاه خواسته ایشان را پذیرفته که با تجدیدنظر خواهی خواندگان بدوی و تجدیدنظر  خواهان در پرونده با کلاسه ... و مطابق دادنامه ....، دادنامه بدوی مورد تایید قضات شریف شعبه دهم دادگاه تجدیدنظر قرار گرفته است.جریانات پرونده کلاسه های فوق در حالی انجام پذیرفته است که موکل از مورخ 83/03/04 مغازه شماره 51 را متصرف بوده و از مورخ 85/06/04 برابر اجاره نامه منعقده با شهرداری منطقه 2 (خواده ردیف دوم) مالک سرقفلی و مستاجر می باشد و متاسفانه خوانده ردیف اول با علم به وجود تصرف، موکل را به عنوان خواندده به دادرسی دعوت نموده است و خواندهد ردیف دوم نیز آنچنان که د رپرونده کلاسه های فوق الذکر مشخص است به دلیل نامعلوم و مشکوک (که این موضوع نیز برای مدیران فعلی شهردای جای سوال است) که دفاعیات موثری نپرداخته است.در مورد خوانده ردیف سوم نیز که شعبه محترم 10 دادگاه تجدیدنظر برای ایشان قرار رد دعوا صادر کرده است اساساً سمت و اجاره ایشان برای انعقاد صلحنامه به نمایندگی از شهرداری منطقه 2 (خواده ردیف دوم) در خصوص مغازه شماره 51 مخدوش می باشد و فضولاً به نمایندگی از شهرداری اقدام به انعقاد صلحنامه با خواندده ردیف اول کرده است.گذشته از اینکه صلحنامه معقده به نظر صوری و فاقد هر گونه ضمانت اجرا و نتیجه ای بوده است. 

لذا با عنایت به عرایض بالا و مدارک پیوستی اولاً مستنداً به ماده 424 قانون آیین دادرسی مدنی صدور قرار تاخیر اجرای حکم د جهت حفظ حقوق موکل مورد استدعاست و ثانیاً در ماهیت نیز امضاء دادنامه ... صادره از آن شعبه محترم مورد استدعاست.

 

 

 

قرار تاخیر اجرای حکم 

به تاریخ فوق در وقت فوق العاده شعبه دهم دادگاه تجدیدنظر مرکز استان تهران به تصدی قضات امضا کننده زیر تشکیل و پرونده تحت نظر است با توجه به درخواست وکیل خواهان معترض ثالث و توضیح خسارت احتمالی تعیین شده، از جانب دادگاه به شرح آتی قرار تاخیر اجرای حکم مورد اعتراض شماره ...... صادر شده از این دادگاه را صادر و اعلام می نماید.

متن قرار تاخیر اجرای حکم

نظر به تقاضای آقای مسعو محمدی وکیل خواهان معترض ثالث آقای حسین ... به طرفیت آقای محمد .... و شهرداری منطقه 2 و شرکت ... و تودیع خسارت احتمالی تعیین شده از سوی آنان برابر قبض سپرده شماره .... پیوست پرونده و مستند به ماده 424 قانون آیین دادرسی مدنی قرار تاخیر اجرای حکم شماره .... داگاه که در مقام رسیدگی تجدیدنظر و تایید و در نتیجه قطعیت دادنامه شماره ... شعبه بیست و دوم دادگاه حقوقی تهران صادر گردیده است.برای مدت چهار ماه از آن تاریخ صادر و اعلام می نماید.

 

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

Website

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

رزرو وقت مشاوره حقوقی با ما

در صورت تمایل به دریافت مشاوره حقوقی با وکیل پایه یک دادگستری و وکیل متخصص و هماهنگی و رزرو وقت مشاوره حقوقی حضوری کلیک کنید.