-

 

ساعات کاری دفتر
9:00 تا 18:00
جستجوی مطلب مورد نظر
مطالب و مقالات حقوقی و قضایی
تاریخ انتشار: شنبه 25 اردیبهشت 1400
 تامین دلیل دادخواست، رای و صورتجلسه

  تامین دلیل دادخواست، رای و صورتجلسه

گاهی پیش می آید که هنوز دعوایی شکل نگرفته یا زمان طرح آن فرا نرسیده استو فردی که حقوق و منافع او در معرض تضییع قرار گرفته نگران این است که در صورت نیاز به طرح دعوا در آینده آیا دلایل و امارات همچنان موجود و قابل ارائه به دادگاه هستند یا اینکه توسط طرف مقابل یا در گذر زمان از بین خواهند رفت.تاسیسی که قانونگذار در این مورد به تبعیت از حقوق غربی پیش بینی نموده است، تامین دلیل است.همانطور که اشاره شد منظور از تامین دلیل درخواست تنظیم صورتجلسه توسط یک مقام رسمی و لیست کردن و توصیف دلایل و امارات موجود است تا در زمان رسیدگی در معرض قضاوت و بررسی دادگاه صالح قرار گیرد.مثل اینکه در قراردادهای اجاره اماکن تجاری موضوع قانون روابط موجر و مستاجر مصوب سال 1356 که تغییر شغل از جهات امکان درخوست تخلیه توسط موجر است، وی پس از اطلاع از تخلف صورت گرفته به طور فوری و قبل از طرح دعوای اصلی وضعیت تغییر شغل مستاجر را در قالب تامین دلیل صورتجلسه و حفظ می نماید تا در دعوای تخلیه ای که طرح خواهد کرد و جهت جلوگیری از اعاده مستاجر به وضع سابق، متوسل به تامین دلیل خواهد شد.

امتیاز: Article Rating | تعداد بازدید: 4312

 

دادخواست تامین دلیل و امارات

خواهان : آقای رضا ....  نام پدر : علی  به نشانی : تهران.میدان شهدا ......... .

خوانده: خانم سهیلا ......   نام پدر : اصغر   به نشانی : تهران.میدان شهدا ........ .

وکیل یا نماینده قانونی : مسعود محمدی وکیل پایه یک دادگستری

تعیین خواسته و بهای آن : تامین دلیل و امارت ناشی از تشریفات قانونی خواندده در مشاعات و نیز خسارات وارده ناشی از اعمال مالکیت و تصرفات ایشان.

دلایل و منضمات دادخواست :

1- تصویر مصدق سند مالکیت

2- وکالتنامه

شرح دادخواست تامین دلیل و حفظ امارات

ریاست محترم شورای حل اختلاف

با سلام و تقدیم احترام

موکل اینجانب رضا .... مالک یک واحد آپارتمان با حق استفاده از مشاعات از جمله راه پله و پشت بام واقع در میدان شهدا....... می باشد.متاسفانه خوانده خانم سهیلا .... مالک اپارتمان واحد چهارم با نصب یک درب از راه پله طبقه سوم مانع استفاده سایر مالکین از راه پله طبقه چهارم و پشت بام که آن را بدون اجازه سایر مالکین به تصرف شخصی در آورده است.در ضمن ایشان با سوء استفاده از حق مالکیت خویش در استفاده از حمام و با خودداری از تعمیر ملک خویش باعث ریزش سقف ملک موکل اینجانب و ورود خسارت شده است.لذا مستدعی است با توجه به دلایل پیوست دادخواست دستور فرمایید با صدور قرار تامین دلیل، دلایل و امارات ناشی از تصرفات غیر قانونی ایشان در مشاعات و سایر خسارات وارده ناشی از اعمال مالکیت و تصرفات ایشان ضبط و حفظ گردد.

 

قرار تامین دلیل و حفظ دلایل و امارات

تاریخ رسیدگی : 89/06/30

شماره پرونده : .....

شماراه دادنامه : .....

مرجع رسیدگی : حوزه 608 شورای حل اختلاف

خواهان : آقای رضا ......

خوانده : سهیلا ......

خواسته : صدور قرار تامین دلیل و امارات ناشی از تصرفات غیر قانونی خوانده در مشاعات و نیز خسارت وارده ناشی از اعمال مالکیت و تصرفات ایشان

گردشکار  - خواهان درخواستی به خواسته فوق بطرفیت خوانده بالا تقدیم داشته و پس از ارجاع به این حوزه و ثبت بکلاسه فوق و جری تشریفات قانونی در وقت فوق العاده مقرر حوزه بتصدی امضاء کنندگان زیر تشکیل شده است و پس از شور و تبادل نظر با توجه به محتویات پرونده ختم رسیدگی را اعلام و بشرح زیر مباردت به صدور رای می نماید.

رای شورای حل اختلاف - تامین دلیل

در خصوص درخواست آقای رضا .... به طرفیت خانم سهیلا .... به خواسته صدور قرار تامین دلیل به منظور معاینه محل و تعیین وضعیت با توجه به جمیع اوراق و محتویات پرونده نظر به فراهم بودن ارکان و شرایط صدور قرار، با اختیار حاصله از بند 5 ماده 7 آیین نامه اجرایی موضوع ماده 189 قانون برنامه سوم توسعه اقتصادی، اجتمااعی و فرهنگی جمهوری اسلامی و در اجرای ماده 129 و بعد قانون آیین دادرسی دادگاه های عمومی و انقلاب در امور مدنی، قرار تامین دلیل را صادر و اعلام می نماید.اجرای قرار با اجازه حاصله از ماده 153 قانون مارالذکر به عهده عضو ... حوزه ... آقای .... می باشد در معیت خواهان به محل اجرای قرار مراجعه و جمیع مشاهدات و ملاحظات خویش را در صورتجلسه اجرای قرار منعکس و نتیجه را گزارش نماید.

 

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

Website

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

رزرو وقت مشاوره حقوقی با ما

در صورت تمایل به دریافت مشاوره حقوقی با وکیل پایه یک دادگستری و وکیل متخصص و هماهنگی و رزرو وقت مشاوره حقوقی حضوری کلیک کنید.