-

 

ساعات کاری دفتر
9:00 تا 18:00
جستجوی مطلب مورد نظر
مطالب و مقالات حقوقی و قضایی
تاریخ انتشار: یکشنبه 23 خرداد 1400
نمونه لایحه و رای قتل غیر عمد در اثر تصادف خودرو

 نمونه لایحه و رای قتل غیر عمد در اثر تصادف خودرو

امتیاز: Article Rating | تعداد بازدید: 9008

 

لایحه دفاعیه قتل غیر عمد در اثز  تصادف خودرو

«بسمه تعالی »

ریاست محترم شعبه ۱ دادگاه عمومی(جزایی) شهرستان چالوس

با سلام و احترام مراتب را به شرح ذیل به استحضار می رساند:

مورخ ‎٩۳/۶/۲۶‏ اینجانب در شهرک نمک آبرود در حال رانندگی با وسیله نقلیه شخصی بودم که دختر بچه ۶ ساله ای که درحال بازی داخل بلوار بود ناگهان وارد خیابان می شود و ورود وی به قسمت ماشین رو خیلی سریع و ناگهانی اتفاق می افتد و منتهی به تصادف با وی می گردد. پس از وقوع تصادف. جهت نجات و کمک به حفظ جان وی . بلافاصله و بدون فوت وقت مجنی علیه را به بیمارستان رسانیدم که متأسفانه وی در بیمارستان فوت می نماید .همان طور که ذکر شد در وقوع اين حادثه . اینجانب به تنهایی مقصر نبودم بلکه ورود ناگهانی مجنی علیه به خیابان نیز نقش پررنگ و موثری داشته است کما این که اگر وی بدون توجه به مسیر ماشین رو ناگهانی وارد خیابان نمی شد . هیچ گاه اين اتفاق رخ نمی داد و چه بسا این که هر راننده متعارف و با مهارت و محتاطی حتی با رعایت کلیه مقررات راهنمایی و رانندگی نیز در مواجهه با چنین اتفاق ناگهانی قادر به بروز عکس العمل مناسب و به موقع و به جا نیست و منطقی این است که , قسمتی از تقصیر به عهده شخص مجنی علیه باشد .

افسر کارشناس که صحنه تصادف را بررسی نمودند برخلاف آنچه که در کروکی تشریح کرده محل تصادف با عابر را گلگیر سمت راننده توصیف نموده اند ولی در نتیجه نظریه خود علت تامه تصادف را پی احتیاطی از سوی راننده عنوان کرده که به نظر می رسد جای تأمل داشته و بدین وسیله از قاضی محترم تقاضا می شود موضوع جهت بررسی دقیق تر و تشخیص واقع به هیأت کارشناسان ارجاع گردد. در رأی صادره از سوی آن شعبه, از جهت جنبه عمومی, حکم به تحمل شش ماه حبس تغریری داده شده است در حالی که اگر به وضعیت اینجانب توجه شود به نظر می رسد استحقاق تخفیف مجازات وجود دارد از این جهت که پس از حادثه در صحنه مانده و مصدوم را به بیمارستان رسانیده ام و پس از آن نیز تمامی تلاش خود را جهت بهبودی ایشان به کار بسته ام و نهایتأً هر اقدام انسانی و اخلاقی که لازم بوده انجام داده ام و تاکنون سابقه کیفری و ارتکاب جرم نداشته ام و به یک شغل آبرومند و خدماتی اشتغال داشته و هزینه های زندگی خانواده خود . مادر و خواهرم راتأمین می نمایم. (توضیح این که. پدر اینجانب چند سال پیش فوت نموده و وظیفه حمایت از مادر و خواهرم به من سپرده شده است) . با عنایت به مراتب فوق ابتدا از مقام محترم قضایی تقاضا دارم در صورت صلاحدید تشخیص واقعیت حادثه و وقوع تقصیر و میزان آن را ازسوی اینجانب و مجنی علیه به هیأت کارشناسان ارجاع نموده و نیز با توجه به مواردی که ذکر شد حکم راجع به مجازات صادره را به استناد بندهای ‏ «ت. ث و ج» ماده ۳۷ قانون مجازات اسلامی تخفیف فرمایند.

باکمال ادب و احترام و سپاس

 

 

رای دادگاه قتل غیر عمد بر اثر تصادف رانندگی

پرونده کلاسه : ‎........

مرجع رسیدگی : ‏ شعبه ۱۰۱ دادگاه عمومي(جزاني) شهرستان چالوس
دادنامه شماره : ‎........

شاکي : خانم فاطمه  ..... فرزند  علی  به نشاني : قم ........ .

متهم : آقای منصور ..... فرزند: حسن به نشاني :  تهران-میدان ولیعصر ........ .  

اتهام : بي احتياطي در امر رانندگي منجر به قتل غیر عمدي

متن رأي دادگاه  قتل غیر عمد 

به موجب کیفرخواست تنظيمي دادسرا آقای منصور..... فرزند حسن متهم هستند به ایراد صدمه بدنی غیرعمدی درنتیجه بی احتباطی درامر رانندگی با اتومبیل سواری ام وی ام به شماره انتظامی ...... درتاریخ ۳/۱/۲٩ درمنطقه‏ چالوس منتهی به برخورد با طفل عابرپیاده مرحوم ...... و فوت ایشان دادگاه باتوجه بر شکایت شاکی خانم  فاطمه .... مادرمتوفی؛نظریه افسر کاردان فنی-گوافی پزشکی گلونی قاری صريح دردادسرا؛ عدم حضورش درجلسه دادگاه وسایرقرائن وامارات موجود درپرونده.بزهکاری نامبرده رامحرز ومسلم تشخیص داده ومستندابه ماده؛ ۷۱قانون مجازات اسلامی مصوب۱۳۷۵ودرجه‌ 6 ماده 19 و‏ مواد 462، 488، 549، 550 و 555 قانون مجازات اسلامی مصوب۱۲۹۲حکم به محکومیت متهم به تحمل شش ماه حبس تعزیری وپرداخت دیه کامل زن مسلمان مضافاتلث آن به لحاظ وقوع فوت و صدمه درماه حرام درحق اولیاء‌دم صادرواعلام میگردد.رای صادره ظرف ده روز پس ازابلاغ قابل واخواهی درهمین دادگاه سپس ظرف بیست روزقابل تجدیدنظرخواهی درمحاکم محترم تجدیدنظ راستان مازندران می باشد.
رئیس شعبه ۱۰۱دادگاه عمومي جزاني چالوس

 

راه های تماس و ارتباط با وکیل متخصص دعاوی کیفری و جزایی

ثبت امتیاز
نظرات

ﺳﻪشنبه, 09 شهریور,1400

علیرضا

قتل غیر عمد واسم پیش اومده حدود یکسال نیم پیش پسر ۲۰ساله بار یخچالی در ماشینم گذاشت گفت من نگهش دارم بریم در راه بودم که یهو یه ماشین شخصی گفت یکی از ماشینت افتاد برگشتم رفتم بالا سر پسر دیدم ازسر خون میاد درجا زربه مغذی شده بود فوت کرد که به دستور باز پرس حکمم صادر شد بیمه ماشین تعلق نمیگرفت خود بازپرس بهم وکیل معرفی کرده که انجام بده کل کارمو خانواده پسر دیه پسرشو میخواست وکیل گفت کل کارتو انجام میدم ۱۰%دیرو میگیرم بهم گفت ن قصد بندی میشه ن چیزی من بدون این که واس شما اتفاقی بیوفته انجامش میدم دیرو گرفت حقشم گرفت به خانواش داد بعد ۱سال ۳ ماه ابلغیه الکترونیکی اومد که باید بیام دفتر تامین خسارت واسم قصد بندی کنن زنگ زدم به وکیلم قبول نکرد گفت دیگه بهم مربوطی نیست من یه مادر پیر دارم یه خواهر بچه خرجشونو میدم پدرم از دنیا رفته پیکان وانتمو از تحت پوشش کمیته وام دادن تا تونستم بگیرم فردا دادگاهیمه خدا کمکم کنه از اونایی که این پیاممو میخونن ببخشید فقد میتونستم خلاصه کنم اگه کمکی واسه من بتونین انجام بدین مادر پیرمرو با خاهرمرو نجات میدین من یه جون ۲۶ ساله هم دعای مادرم بالا سرمه تشکر میکنم کاری از کسی بر میاد کمکم کنه من کسیرو ندارم به جز مادرم ۳۳۰ میلیون واسم قصدی کردن نمیدونم چیکار کنم .این شماره تماسمه حتی کسی میتونه کمکم کنه چیکار کنم؟ ممنون میشم هر کاری از دستتون بر میاد به شماره تماسم زنگ بزنین واقعا نمیدونم چیکارکنم ترو خدا یه اطلاعاتی هر چی که میدونید میتونه کمکم کنه بهم بگین. ممنون ترو خدا بخونین کسیکه میتونه کمکم کنه

ارسال نظر جدید

Website

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

رزرو وقت مشاوره حقوقی با ما

در صورت تمایل به دریافت مشاوره حقوقی با وکیل پایه یک دادگستری و وکیل متخصص و هماهنگی و رزرو وقت مشاوره حقوقی حضوری کلیک کنید.