-

 

ساعات کاری دفتر
9:00 تا 18:00
جستجوی مطلب مورد نظر
مطالب و مقالات حقوقی و قضایی
تاریخ انتشار: شنبه 11 اردیبهشت 1400
متن دادخواست مطالبه وجه التزام و خسارت تاخیر

 متن دادخواست مطالبه وجه التزام و خسارت تاخیر

امتیاز: Article Rating | تعداد بازدید: 14484

 

دادخواست مطالبه وجه التزام و خسارت تاخیر

خواهان : آقای محسن ...... فرزند : حسین   به نشانی : تهران.خیابان حافظ ........... .

خواهان : آقای رضا ....   فرزند : محمد به نشانی : خیابان انقلاب ........... .

وکیل با نماینده قانونی : آقای مسعود محمدی وکیل پایه یک دادگستری 

خواسته یا موضوع و بهای آن :

1- مطالبه وجه التزام خسارت تاخیر در انجام تعهد مذکور در ماده 2 قرارداد مورخ 86/11/30 علی الحساب مقوم به هشتصد میلیون ریال 

دلایل و منضمات دادخواست :

1- قرارداد فی ما بین

2- وکالتنامه دادگستری

3- پروانه ساختمان

شرح دادخواست مطالبه وجه التزام

ریاست محترم دادگاه

به استحضار عالی می رساند موکل و خوانده محترم به موجب قرارداد پیوست در مورد ساخت وو تجمیع دو پلاک ثبتی با یکدیگر  توافق نموده اند، طبق ماده 5 قرارداد مورد اشاره  دوره ساخت نهایتاً 12 ماه می باشد که شروع آن نیز از تاریخ اخذ جواز ساخت و تخلیه ملک  توسط مالک  و تحویل آن به سازنده  می باشد .لازم یه ذکر است موکل در تاریخ 86/12/10 ملک را تخلیه و تحویل سازنده نموده و همچنین خوانده محترم (سازنده) در تاریخ 87/06/30 مجوز ساخت را از مرجع مربوطه اخذ نموده اند.با عنایت به مراتب فوق صدور دستور آن مقام مبنی بر پرداخت وجه التزام و خسارت تاخیر در انجام قرارداد فوق بند 2 از قسمت ب ماده 6 قرارداد فی ما بین از زمان وقوع تخلف تا زمان تحویل ملک مورد استدعاست.بدواً صدور قرار تامین خواسته مورد استدعاست.

 

 

لایحه دفاعیه - مطالبه وجه التزام و خسارت تاخیر

ریاست محترم شعبه 24 دادگاه حقوقی تهران

باسلام

احتراما در خصوص پرونده کلاسه بایگانی ......با موضوع مطالبه وجه التزام تاخیر در انجام تعهد ، که تهدید به وقت احتیاطی می باشد مراتب زیر زا به استحضار می رسانم :

1- موکل احسان....به تاریخ 30/11/86 با خوانده محترم قرارداد مشارکتی منعقد می نماید که به موجب آن خوانده متعهد می گردد ظرف 12 ماه از تاریخ اخذ جواز ساخت و تحویل ملک ، ملک را ساخته باشد و به موکل تحویل داده باشد . ماده 5 قرارداد مشارکت

 

2- به موجب بند ب ماده 6 قرارداد مشارکت فی مابین ، در صورتی که خوانده (سازنده) آقای داود.......، در موعد مورد توافق به شرح ماده 5 قرارداد مدت 12 ماهه به تعهد خود عمل نکند می بایست به ازای هرروز تاخیر در ایفای تعهد ، روزانه مبلغ دویست هزار تومان بعنوان خسارت در وجه التزام در ایفای تعهد به طرف مقابل بپردازد.

 

3- متاسفانه خوانده آقای داود با وجود اینکه در مدت انجام تعدش در تاریخ 30/6/88 پایان یافت اما مستندا به تامین دلیل های صورت گرفته و نظریه های کارشناسان در پرونده کلاسه ...... مجتمع شماره 1 شورای حل اختلاف و نیز تامین دلیل انجام شده در پرونده کلاسه .....مجتمع شماره 11 شورای حل اختلاف ، ایشان به تعهد خود مبنی برتکمیل بنا و تحویل آن عمل نکند تا جایی که موکل علیه ایشان اقدام به طرح دعوای الزام سازنده به تحویل پنج واحد آپارتمان می نماید.

 

4- با تنظیم گزارش اصلاحی ، خوانده آقای داود ..... در پرونده کلاسه....... شعبه 25 دادگاه حقوقی متعهد می گردد واحد ها را طبق توافق قراردادی به موکل احسان ....تحویل دهد و موکل نیز مبلغ قرض الحسنه ای که باز پرداخت آن مقید به تحویل آپارتمان ها می باشد را به خوانده بپردازد . اما متاسفانه با وجود تنظیم گزارش اصلاحی ، خوانده محترم باز هم از انجام و اجرای مفاد گزارش اصلاحی خودداری می نماید و تا زمان صدور اجرائیه و الزام ایشان توسط شعبه 25 دادگاه حقوقی و حضور دادورز و تنظیم صورتجلسه مورخ 91/03/21 از تحویل آپارتمان ها به موکل خوددرای می نماید . موکل نیز با توجه به امتناع آقای داود .... از اجرای مفاد گزارش اصلاحی ، مبلغ قرض الحسنه به صندوق دادگستری واریز می نماید.

 

5- نظر به اینکه مستندا به قرارداد مشارکت منعقد شده فی ما بین موکل و خوانده ، وجه التزام تاخیر در انجام تعهد بصورت معین روزانه دویست هزار تومان تعیین گردیده است و به استناد نظریه های کاارشناسی و تامین دلیل های مندرج در پرونده و نیز پرونده مطروحه در شعبه 25 دادگاه حقوقی ، خوانده محترم از تعهد قراردادی تخلف نموده است و از تاریخ 88/06/30 که تاریخ پایان مدت قراردادی مقرر برای انجام تعهد خوانده و تحویل آپارتمان ها بوده تا تاریخ 91/03/21 که بموجب صورتجلسه دادورز شعبه 25 دادگاه حقوقی خوانده در این تاریخ اقدام به تحویل آپارتمان ها به موکل نموده است ؛ خوانده آقای داود.... مرتکب تخلف قراردادی از ماده 5 قرارداد فی مابین گردیده است ، مستندا به ماده 230 قانون مدنی صدور حکم به محکومیت خوانده به پرداخت حق شرعی و قانونی و مسلم خواهان بر پرداخت وجه التزام قراردای به مبلغ 1/299/000/000ریال مورد استدعا می باشد.

 

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

Website

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

رزرو وقت مشاوره حقوقی با ما

در صورت تمایل به دریافت مشاوره حقوقی با وکیل پایه یک دادگستری و وکیل متخصص و هماهنگی و رزرو وقت مشاوره حقوقی حضوری کلیک کنید.