-

 

ساعات کاری دفتر
9:00 تا 18:00
جستجوی مطلب مورد نظر
مطالب و مقالات حقوقی و قضایی
تاریخ انتشار: دوشنبه 27 اردیبهشت 1400
دادخواست و رای مطالبه مهریه در شورای حل اختلاف

 دادخواست و رای مطالبه مهریه در شورای حل اختلاف

امتیاز: Article Rating | تعداد بازدید: 4181

 

دادخواست مطالبه مهریه

خواهان : خانم المیرا ..... فرزند : نادر    به نشانی : تهران.خیابان طالقانی ...... .

خوانده : آقای علیرضا .... فرزند : محمود به نشانی : تهران.خیابان تهرانپارس ...... .

خواسته : مطالبه مهریه

دلایل و منضمات دادخواست : رونوشت مصدق سند نکاحیه

شرح دادخواست مطالبه مهریه :

ریاست محترم دادگاه عمومی حقوقی (خانواده)

با سلام و تقدیم احترام

بدینوسیله به استحضار می رسانم اینجانب المیرا .... فرزند نادر در تاریخ 85/05/10 به موح سند ازدواج شماره ....  با تعداد 700 عدد سکه بهار آزادی به عقد دائم همسر خود در آمده ام.نظر به اینکه پرداخت مهریه در سند نکاحیه عندالمطالبه تعیین گردیده است تقاضای صدور حکم مبنی بر الزام خوانده به پرداخت تعداد 700 سکه  مهر تعیین شده را دارم لذا مستدعی است وفق مقررات موضوعه حکم مقتضی را در این خصوص صادر فرمایید.

 

 

رای شورای حل اختلاف - مطالبه مهریه

 تاریخ رسیدگی : ‎90/08/23

پرونده کلاسه : .........

شماره دادنامه : ............
مرجع رسیدگی کننده :  حوزه ۲۳۰۲ شورای حل اختلاف شماره ۲۴ مجتمع شهید باهنر

خواهان : خانم المیرا ..... به وکالت .... به نشانی : تهران خ طالقانی ....... .

خوانده : علیرضا .... به نشانی : تهران.خیابان تهرانپارس ........ .
خواسته : مطالبه مهریه

گردشکار - خواهان درخواستی به خواسته فوق بطرفیت خوانده تقدیم داشته که پس از ارجاع به این حوزه و ثبت به کلاسه فوق و جری تشریفات قانونی در وقت فوق العاده / مقرر حوزه بتصدی امضاء کنندگان زیر تشکیل است و با توجه به محتویات پرونده پس از شور و تبادل نظر ختم رسیدگی را اعلام و به شرح زیر مبادرت به صدور رای می نماید .

متن رای شورا - مطالبه مهریه

در خصوص دادخواست تقدیمی خانم المیرا ..... به وکالت آقای ..... به طرفیت آقای علیرضا ...... به خواسته مطالبه مهریه به میزان هفتصد عدد سکه تمام بهار آزادی با احتساب خسارات دادرسی با ملاحظه تصویر مصدق عقد نامه (سند نکاحیه) رسمی به شماره .... مورخ ۸۵/۵/۱۰ تنتلیمی در دفتر رسمی ثبت ازدواج شماره ... تهران علقه زوجیت فیما بین طرفین با مهریه به شرح خواسته برای شورا محرز است .از آنجا که به مجرد عقد نکاح، زوجه مالک مهریه می گردد و مهریه خواهان نیز حسب مندرجات سند نکاحیه عندالمطالبه می بایست به زوجه پرداخت گرد و نظر به اینکه خوانده (زوج) علیرغم ابلاغ قانونی اخطاریه وقت دادرسی و با وصف انتظار کافی در جلسه رسیدگی شورا حضور نيافته و لایحه ای نیز در این رابطه ارسال ننموده و انکار یا تکذیبی نسبت به موضوع دعوی به عمل نیاورده از سوی دیگر دلیلی بر پرداخت دین و برائت ذمه خود ابراز ننموده . لذا شورا ضمن استصحاب بقاء دین و احراز اشتغال ذمه خوانده، دعوی خواهان را وارد و محمول بر صحت تشخیص داده و مسیندا به مواد ۱۰۷۸ و ۱۰۸۲ قانون مدنی و ۱۹۸ و ۵۱۵ و ‎٩‏ قانون آیین دادرسی دادگاههای عمومی و انقلاب در امور مدنی » رای بر محکومیت خوانده به پرداخت هفتصدعدد سکه تمام بهار آزادی بابت اصل خواسته و پرداخت سی هزار ریال بابت خسارات دادرسی و حق الوکاله در حق خواهان صادر می نماید رای صادره غیابی و ظرف بیست روز پس از تاریخ ابلاغ قابل واخواهی در همین حوزه و بیست روز پس از آن قابل تجدید نظر خواهی در محاکم حقوقی تهران می باشد.

قاضی حوزه 230 مجتمع 24 شورای حل اختلاف تهران‏

 

 

رای دادگاه تجدیدنظر - مطالبه مهریه

تاریخ رسیدگی : ‎.....

پرونده کلاسه : ....... 

مرجع رسیدگی : شعبه ‎۱۱٩‏ دادگاه عمومی(حقوقی) مجتمع شهید باهنر تهران

دادنامه شماره : .....
‏تجدید نظرخواه : آقای علیرضا ..... با وکالت آقای مسعود محمدی به نشانی : میدان فاطمی.میدان گلها .... .
تجدیدنظرخوانده : خانم المیرا ... به نشانی خ طالقانی ......... .
‏خواسته : تجدید نظر خواهی از رای شورای حل اختلاف
گردشکار - به تاریخ بیست و چهارم اسفند نود در وقت فوق العاده جلسه دادگاه به تصدی امضاء کننده زیر تشکیل است پرونده کلاسه .....صححت نظر است. دادگاه باتوجه به محتوای پرونده ختم رسیدگی را اعلام و با استعانت از خداوند متعال به شرح زیر مبادرت به صدور رای می نماید .

متن رای دادگاه تجدیدنظر - مطالبه مهریه

در خصوص تجدید نظر خواهی آقای علیرضا ....... با وکالت آقایان مسعود محمدی به طرفیت خانم المیرا .... نسبت به دادنامه شماره  ..... حوزه ۲۳۰۲ مجتمع شماره ۲۴ شورای حل اختلاف تهران که به موجب آن محکوم به پرداخت تعداد ۷۰۰ قطعه سکه طلای تمام بابت مهریه همسرش شده است نظر به اينکه حسب مفاد دادنامه
شماره .... شعبه ۲۷۷ دادگاه حقوقی تهران در خصوص دعوی خواهان اتخاذ تصمیم شده و رای صادر شده و با قطعیت آن نسبت به اعسار زوج نیز مطابق دادنامه شماره .... همان دادگاه رای صادر شده است بنابراین دادگاه با وارد دانستن اعتراض تجدید نظر خواه مستنداً به ماده ۳۱ قانون شورای حل اختلاف و بند ۶ ماده ۸۴ قانون آیین دادرسی دادگاههای عمومی و انقلاب در امور مدنی مصوب ۱۳۷۹ ضمن نقض رای تجدید نظر خواسته قرار رد دعوی خواهان دعوی نخستین را صادر و اعلام میدارد. رای صادره حضوری و قطعی است .

رئیس شعبه ۱۱۹ دادگاه حقوقی تهران 

 

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

Website

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

رزرو وقت مشاوره حقوقی با ما

در صورت تمایل به دریافت مشاوره حقوقی با وکیل پایه یک دادگستری و وکیل متخصص و هماهنگی و رزرو وقت مشاوره حقوقی حضوری کلیک کنید.