-

 

ساعات کاری دفتر
9:00 تا 18:00
جستجوی مطلب مورد نظر
مطالب و مقالات حقوقی و قضایی
تاریخ انتشار: دوشنبه 23 فروردین 1400
دادخواست و رای دستور موقت حضانت

 دادخواست و رای دستور موقت حضانت

منظور از حضانت به طور خاص حق پدر و مادر است در نگهداری و مراقبت از فرزند.اگر به هر دلیلی لعم از طلاق یا افتراق، زوجین با هم زندگی نکنند تکلیف حضانت در قانون به این صورت مشخص شده است که فرزند مشترک تا پایان سن 7 سالگی نزد مادر و پس از آن تا پایان سن بلوغ نزد پدر بماند.اگر به هر دلیلی یکی از ابوین (پدر یا مادر) مانع اعمال حق حضانت شود دیگری حق خواهد داشت برای مطالبه حق حضانت خود به دادگاه مراجعه نماید.همچنین به جهت فوریت مسئله حضانت همچنین قانونگذار این حق را به متقاضی داده است که تقاضای دستور موقت یا دادرسی فوری یا تعیین تکلیف فوری در خصوص مسئله حضانت بنماید که در قالب این تاسیس، قاضی خیلی سریع، ظرف چند روز فرزند را به شخص ذیحق داده و پس از آن نسبت به اصل ماجرا رسیدگی و اقدام به صدور حکم می نماید.

امتیاز: Article Rating | تعداد بازدید: 14274

 

دادخواست دستور موقت - حضانت - ملاقات

خواهان : خانم سمانه .... فرزند حسین

خوانده : آقای بهزاد ... به نشانی : ستارخان .....

وکیل : مسعو محمدی وکیل پایه یک دادگستری

تعیین خواسته و بهای آن :

1- دستور موقت

2- حضانت

دلایل و منضمات :

1- سند ازدواج شماره ....

2- شناسنامه شماره ..... صادره از تهران

3- وکالت نامه به شماره ...

متن دادخواست دستور موقت حضانت و ملاقات

ریاست محترم دادگاه خانواده تهران

با سلام

احتراماً اینجانب بوکالت از خواهان خانم سمانه ... فرزند حسین به استحضار می رساند موکل به موجب سند ازدواج شماره .... در تاریخ بیست و هفتم تیر ماه هزار و سیصد و هشتاد و هفت تنظیم در دفترخانه ازدواج شماره سه زوجه شرعی و قانونی خوانده آقای بهزاد ... فرزند بهرام می باشد که ماحصل این ازدواج فرزند مشترک سه ساله به نام شیما ... می باشد.متاسفانه خوانده محترم بر خلاف قانون فرزند مشترکشان را به قصد منع حضانت مادر از فرزند نزد پدر و مارد خویش برده و موکل را از دیدار تنها فرزندشان محروم ساخته است.نظر به اینکه مطابق با قوانین مدنی حضانت طفل تا هفت سالکی با مادر می باشد و خواندده محترم موکل را از این حق محروم نموده وو با اقدامات غیر قانونی خود را استرداد طفل ممانعت بعمل آورده است لذا مستنداً به ماده 7 قانون حمایت خانواده تقاضای رسیدگی و بدواً صدور قرار دستور موقت و متعاقباً صدور دستور بر محکومیت خوانده به استرداد طفل و اعطاء حضانت به خواهان تا سن 7 سالگی مورد استدعاست.

 

 

 

رای دادگاه دستور موقت - حضانت و ملاقات فرزند

پرونده کلاسه : ....

شعبه رسیدگی کننده : 276 دادگاه خانواده مجتمع قضایی خانواده

شماره دادنامه : .....

خواهان : خانم سمانه .... فرزند حسین

خوانده : آقای بهزاد ... به نشانی : ستارخان .....

خواسته : دستور موقت - حضانت - ملاقات

گردشکار : به تاریخ 93/09/09 در وقت فوق العاده دادگاه خانواده به تصدی امضاء کننده ذیل تشکیل شده است.پرونده تحت نظر قراردارد.وکیل خواهان حضور دارد و اظهار می دارد خواسته صدور دستور موقت حضانت و به جهت اینکه خوانده از حضانت و سرپرستی موکل اینجانب نسبت به فرزند مشترک جلوگیری به عمل آورد تقاضای صدور دستور موقت حضانت را از محضر محترم دادگاه دارم.

دادپاه پس از بررسی محتویات پرونده به شرح ذیل مبادرت به صدور دستور موقت می نماید.

متن رای دادگاه دستور موقت - حضانت

در خصوص دادخواست  خواهان خانم سمانه .... فرزند حسین بطرفیت خوانده بهزاد ... به خواسته صدور دستور موقت بر حضانت فرزند مشترک به نام شیما با توجه به اینکه طرفین بلحاظ اختلافات فی ما بین جدا از یکدیگر زندگی می کنند و با عنایت به فوریت موضوع از جهت رعایت عواطف و رابطه خانوادگی و اینکه اتخاذ تصمیم  در وقت احتمال بروز لطمات روحی برای طرفین را در بر خواهد داشت و نظر به اینکه فرزند مشترک در سنی است که حضانت وی قانوناً به عهده مادر می باشد بدین وسیله با استناد به ماده 20 قانون حمایت خانواده مصوب 1353 و مواد 310 و 316 و 320 و 325 قانون آیین دادرسی مدنی مصوب سال 79 و ماده 1169 قانون مدنی دستور موقت بر تحویل فرزند مشترک از ناحیه خوانده به خواهان صادر و اعلام می دارد بدین ترتیب که خواهان می تواند با مراجعه به حزه انتظامی محل نگهداری فرزند مشترک مراجعه نموده و فرزند را از پدر تحویل بگیرد.دستور دادگاه در اجرای مفاد ماده 320 قانون آیین دادرسی مدنی به محض ابلاغ قابل اجرا می باشد.دستور صادره به جهت فوریت امر قبل زا ابلاغ قابل اجرا است.

 

 

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

Website

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

رزرو وقت مشاوره حقوقی با ما

در صورت تمایل به دریافت مشاوره حقوقی با وکیل پایه یک دادگستری و وکیل متخصص و هماهنگی و رزرو وقت مشاوره حقوقی حضوری کلیک کنید.